اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت

ثبت بیش از 2400 تماس با اورژانس قم

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از برقراری بیش از 2400 تماس با اورژانس قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

ثبت بیش از 2400 تماس با اورژانس قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد جواد باقری با اشاره به آمار عملکرد این مرکز در ایام تعطیلات به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: در این ایام 36 مورد استقرار آمبولانس در محورهای برون شهری استان، اطراف حرم مطهر و مسیر دستجات انجام شد.

وی ادامه داد: در پی درخواست برخی هیئت‌های مذهبی مبنی بر حضور اورژانس به ویژه در شام غریبان، تعدادی آمبولانس در مقابل بیت رهبر معظم انقلاب، مجتمع امام خمینی، ورزشگاه حیدریان و چند هیئت دیگر مستقر شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، به‌کارگیری پنج دستگاه موتورلانس به صورت گشت در اطراف حرم مطهر، استقرار اتوبوس آمبولانس به مدت 48 ساعت در مقابل مسجد نو، استقرار دو دستگاه آمبولانس در مسجد مقدس جمکران و... را از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برشمرد و اضافه کرد: از عصر روز سه‌شنبه 21 آبان تا پایان جمعه 24 آبان و روان شدن ترافیک و تردد، تمام آمبولانس‌های جاده‌ای در محورهای استان مستقر بودند.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های مستقر در اطراف حرم مطهر به 398 نفر خدمات درمانی و سرپایی ارائه دادند، افزود: اتوبوس آمبولانس مستقر در میدان آستانه نیز به 571 نفر خدمات درمانی و سرپایی ارائه کرد.

باقری ادامه داد: از مجموع بیماران پذیرش‌شده در اتوبوس آمبولانس در مجموع 18 بیمار به دلائل مشکلات قلبی، تنفسی و تصادفی به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

وی در پایان از برقراری تعداد 2 هزار و 447 مورد تماس با اورژانس 115 استان قم از سوی شهروندان، زائران و عزاداران در تعطیلات تاسوعا و عاشورا خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد تماس 292 مورد منجر به انجام مأموریت شد.

انتهای پیام/2258/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول