اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

بعثت و عاشورا همواره ماندگارند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: عاشورا امتداد بعثت بوده و همانگونه که بعثت ماندگار است، عاشورا هم در تمام اعصار و قرون ماندگار خواهد ماند.

بعثت و عاشورا همواره ماندگارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) الگوپذیری از نقش‌آفرینان بزرگ را یکی از راه‌های رسیدن جوامع بشری به اهداف و آرمان‌های بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم بارها نام بسیاری از پیامبران و انبیاء مکرم الهی هم‌چون نوح(ع)، ابراهیم(ع)، موسی(ع)، عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) همراه با شرح زندگی و سیره ایشان آورده شده و فلسفه آن نیز الهام و درس گرفتن بشر و سرمشق گرفتن او از رفتار و منش برگزیدگان الهی است.

وی با اشاره به آیه شریفه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیراً» یادآور شد: با دنبال کردن مسیر و سیره زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) درکنار ده‌ها صفت برجسته و ممتاز می‌توانید به دو شاخصه اصلی پی ببرید که این دو ویژگی رمز موفقیت‌های ایشان بوده و دقیقا همین دو شاخصه در حادثه عاشورا نیز وجود دارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ایمان، استقامت و ثبات‌قدم را دو شاخصه بارز سیره پیامبراکرم(ص) عنوان کرد و افزود: آنچه موجب شد نبی مکرم اسلام(ص) در طول دوران 23 سال بعثت کلام و مسیر خود را پیش ببرد همین دو ویژگی و شاخصه ایشان بود، ما امروز سر سفره استقامت پیامبر(ص) هستیم، اگر رسول الله (ص) در مقابل آن همه ناملایمات و سختی‌ها شانه خالی می‌کرد امروز ما سر این سفره بابرکت اسلام نبودیم بنابراین همین ثبات‌قدم باعث شد دین بماند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: عاشورا امتداد بعثت است و همانگونه که بعثت ماندگار است، عاشورا هم در تمام اعصار و قرون ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول