اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان:

جوانان امروز بی‌شک ادامه‌دهنده راه شهدای حماسه‌ساز دیروزند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: جوانان امروز بی‌شک ادامه‌دهنده راه شهدای حماسه‌ساز دیروزند.

جوانان امروز بی‌شک ادامه‌دهنده راه شهدای حماسه‌ساز دیروزند

مجتبی شیروانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون روز 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، روز تشیع 375 شهید گلگون‌کفن استان اصفهان، اظهار کرد: همواره تعداد شهدای مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: ولایی و محب واقعی بودن اهل‌بیت (ع) اجداد مردم اصفهان سبب شد که رزمندگان اصفهان در هشت سال جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی با خون و نثار جان خود بهترین نقش‌آفرینی را داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به عملیات محرم سال 1361 با بیان این مطلب که حضور نیروهای اصفهان بسیار چشمگیر بود و فرماندهی بسیاری از مقاطع جنگ را به عهده داشتند، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع دشمن با به‌کارگیری بهترین و کارآمدترین تجهیزات لجستیکی و نیروهای قوی و آموزش‌دیده در مقابل رزمندگان و بسیجیان ظاهر می‌شدند، در زمان وقوع پاتک‌های شدید متجاوزان بعثی و در بارش گلوله‌ها و بمباران‌های آن‌ها، این رزمندگان بودند که با همه وجود و با چنگ و دندان و علی‌رغم برتری‌های دشمن، در مقابل آنها ایستادگی می‌کردند.

این مسئول یادآور شد: در عملیات محرم به واسطه اینکه دشمن رودخانه‌هایی را به سوی رزمندگان باز کرد تا جلوی پیشروی آنان را بگیرد، تعداد زیادی از رزمندگان از لشکر امام حسین(ع) به شهادت رسیدند که حدود 375 شهید در اصفهان در روز 25 آبان به دست مردم اصفهان تشییع شدند.

شیروانیان به رشادت‌های اصفهانی‌ها در جنگ تحمیلی و پیشقدم بودن لشکرهای متفاوت و یگان‌های رزمی-عملیاتی اصفهانی‌ها اشاره کرد و متذکر شد: همواره فلش پیروزی‌ها در عملیات‌های مهم به سمت نیروهای ولایی ایثارگر اصفهان بود.

وی اشاره‌ای به فرموده حضرت امام خمینی(ره) که به مناسبت تشییع پیکر 370 شهید در روز 25 آبان در اصفهان، فرمودند: «در کجای دنیا می‌توان شهری همانند اصفهان پیدا کرد» کرد و در پاسخ به اینکه آیا روحیه ایثار و حماسه‌سازی مردم اصفهان کمتر از قبل است یا خیر؟ ابراز کرد: به جرأت می‌توان گفت روحیه حماسه، ایثار و جانبازی مردم اصفهان نه تنها کمتر نیست، بلکه بسیار بیشتر هم شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد: مصداق بارز این سخن ما هم حضور پرشکوه مردم در مجالس عزاداری‌ها ی امام حسین(ع) است که  نشان از عرض ارادت همیشگی آنها به ولایت و و امامت است.

وی اضافه کرد: جوانان امروز اگر در دوران دفاع مقدس بودند خیلی بهتر از امثال ما عمل می‌کند و هنوز شعله پرفروغ ولایت در دل جوانان روشن است، جوانان امروزی به مراتب بهتر و مناسب‌تر هستند و دلیل موفقیت آنها استفاده از تجربه شهدای ما در دفاع مقدس است و با استفاده از سیره آنها راه ولایت را بهتر ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/63001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول