اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست شفت:

کومه‌نمای غیرمجاز شکارچیان شفت جمع‌آوری می‌شود

رئیس حفاظت محیط زیست شفت گفت: شکارچیان قبل از احداث کومه‌نماها مجوز دریافت کنند، در غیر این صورت نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌شود.

کومه‌نمای غیرمجاز شکارچیان شفت جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، علی فرهی‌تکرمی ظهر امروز در جلسه ساماندهی صدور پروانه شکارچیان این شهر با بیان اینکه صدور پروانه شکار شفت آغاز شده است، اظهار کرد: صدور پروانه شکار محدودیت ندارد و تمام افرادی که دارای مجوز قانونی سلاح هستند به جز کسانی که سال‌های گذشته تخلف داشته‌اند با مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست شفت می‌توانند پروانه شکار دریافت کنند.

وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره با حضور در مناطق مختلف و اطلاع‌رسانی به موقع دهیاران و بخشداران، درصد زیادی از شکارچیان را شناسایی کرده‌اند که برای آنها پروانه شکار صادر شد و از شهرستان‌های همجوار جلوتر هستیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه شکارچیان از شکار پرندگان حمایت شده خودداری کند، گفت: اردک سرسبز، قرقاول، عروس غاز، اردک سر سیاه، اردک بلوطی، قـو، باکلان کوچک و پرندگان شکاری و ... از پرندگان حمایت شده هستند.

وی ادامه داد: شکارچیان می‌توانند با مراجعه به اداره مذکور با دریافت بروشور این پرندگان را شناسایی کرده و از شکار آنها پرهیز کنند.

به گفته فرهی‌تکرمی، شکار در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته به تعداد چهار قطعه در هر روز شکار مجاز است و در صورت تخلف، شکارچیان با صورتجلسه‌ای تحویل دستگاه قضایی شهرستان و در سال‌های آینده نیز از شکار محروم می‌شوند.

وی از سرکشی شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت شفت از کومه‌نماهای این شهر خبر داد و گفت: بالغ بر 200 کومه‌نما در سطح شهرستان شفت شناسایی شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شفت، اضافه کرد: به دلیل جلوگیری از بروز هر گونه تخلف شکار در این مکان‌ها توسط ماموران یگان حفاظت شفت سرکشی می‌شوند که تا کنون 40 درصد از این کومه‌نماها از اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان مجوز دریافت کره‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای شکار و غیر از شکار ماموران یگان حفاظت شفت به طور نامحسوس در حال گشت‌زنی هستند.

فرهی‌تکرمی یادآور شد: شکارچیان قبل از احداث کومه‌نماها مجوز دریافت کنند و در غیر این صورت بروز هرگونه تخلف با هماهنگی مقام قضایی و کمک ماموران انتظامی نسبت به جمع‌آوری کومه‌نماها اقدام می‌شود.

انتهای پیام/84002/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول