اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان میامی:

جذب افراد در بسیج با اخلاق‎ خوش و خوش‎رویی افزایش می‏یابد

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان میامی گفت: اخلاق خوش و خوش‌رویی موجب جذب افراد در زمینه‌های مختلف جامعه می‌شود و جذب افراد در بسیج با اخلاق‎ خوش و خوش‎رویی افزایش می‏یابد.

جذب افراد در بسیج با اخلاق‎ خوش و خوش‎رویی افزایش می‏یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، نسرین تاجیان ظهر امروز در جلسه شایستگی‌ پاسداری در میامی در آستانه هفته بسیج اظهار کرد: خلق صورت درونی انسان و ملکات و صفات درونی انسان اخلاق فرد است و اخلاق به صورت‌های گوناگونی وجود دارد.

وی افزود: اخلاق هر انسانی به صورت فطری، طبیعی، اختیاری و اکتسابی است که اخلاق فطری همان محاسن اخلاقی انسان همانند پرهیز از تملق و ... است.

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان میامی با اشاره به آیات و روایات خاطر نشان کرد: آمده است که خداوند به پیامبر فرمودند که همانا تو صاحب اخلاق عظیم و برجسته‌ای هستی و پیامبر (ص) فرمودند «من برانگیخته شدم که فضائل اخلاقی را به کمال برسانم».

تاجیان عنوان کرد: حسن خلق، خوش‎رویی و حسن معاشرت با دیگران کار پسندیده‌ای بوده و شایسته است که ما با دیگران با گفتار خوش صحبت کنیم.

وی یادآور شد: زمانی که اخلاق انسان فاسد باشد، ایمان او ضعیف‌تر است و یک فرد مؤمن باید گشاده‌رو و مهربان باشد.

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان میامی گفت: یکی از ویژگی‌های فرد خوش اخلاق و خوش‎رو، صعه صدر است و به خاطر احترامی که برای فرد قائل می‌شویم، باعث می‌شود فرد جذب اخلاق ما شود و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) به خاطر رفتار و گفتار پسندیده‌ای که داشتند، امروزه میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان وجود دارد.

عبودیت و بندگی مهم‏ترین درس حادثه کربلاست

فرمانده بسیج کوثر مهدیشهر نیز گفت: ما باید درس بندگی و عبودیت را از حادثه عظیم کربلا از سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و خواهر محزونش بیاموزیم.

رحیمه عرب در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان در خصوص «رسالت زینب (س) پس از واقعه عاشورا» اظهار کرد: عمر سعد ملعون در روز یازدهم محرم دستور کوچ از کربلا به سوی کوفه را می‎دهد و زنان و کودکان را بر شتران بی‏جهاز سوار کرده و این ودایع نبوت را چون اسیران کفار در سخت‏ترین مصائب کوچ می‏دهند.

وی افزود: در هنگام حرکت از کربلا عمر سعد دستور داد که اسرا را از قتل‎گاه عبور دهند و در این حین قیس ابن قره می‏گوید «هرگز فراموش نمی‏کنم لحظه‏ای را که زینب دختر فاطمه (س) را بر کشته بر خاک افتاده، برادرش حسین (ع) عبور دادند که از سوز دل می‏نالید».

فرمانده بسیج کوثر مهدیشهر اضافه کرد: امام سجاد (ع) می‎فرماید «من به شهدا نگریستم که روی خاک افتاده و کسی آنها را دفن نکرده، سینه‏ام تنگ شد و به اندازه‏ای بر من سخت گذشت که نزدیک بود جانم درآید و عمه‏ام زینب وقتی از حالم با خبر شد، مرا دل‎داری می‏داد که بی‎تابی نکنم».

عرب بیان کرد: در حوادث عظیم کربلا مهم‎ترین چهره‏ای که رسالت عظیم حسین را به عهده داشت و به خوبی از پس این امتحان برآمد زینب (س) بود و اگر کسی غیر از حضرت زینب (س) بود، چنین رسالت و مسئولیتی را نمی‏توانست به فرجام برساند.

وی با اشاره به رسالت حضرت زینب (س) گفت: مهم‏ترین رسالت زینب (س) در حادثه کربلا رساندن پیام قیام و نهضت عاشورای حسینی به گوش تمامی انسان‎های آزاده و عدالت‏خواه بود.

فرمانده بسیج کوثر مهدیشهر تصریح کرد: ما باید درس بندگی و عبودیت از حادثه عظیم کربلا را از سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و خواهر محزونش بیاموزیم.

انتهای پیام/2249/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول