اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جوار حرم مطهر رضوی

همایش تخصصی «‌سبک زندگی عزت‌مدارانه‌» برگزار شد

همایش تخصصی «سبک زندگی عزت‌مدارانه» در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

همایش تخصصی «‌سبک زندگی عزت‌مدارانه‌» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این همایش با عنوان «بیداری عاشورایی» از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با حضور جمعی از روحانیون و کارشناسان علوم اسلامی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس پسندیده در این همایش به تبیین بحث عزت در قیام عاشورا، ماهیت آن، تاثیر آن در سبک زندگی انسان و تفاوت سبک زندگی سید‌الشهدا (ع) با سایر سبک‌ها پرداخت.

وی در خصوص ماهیت عزت تصریح کرد: عزت به معنای نفوذ‌ناپذیری، چیرگی، قهر و غلبه در زندگی هر فرد است؛ در عزت مسئله ارزشمندی وجود دارد که در ادبیات امروزه از آن به هویت تعبیر می‌شود و انسان‌های عزیز انسان‌های قدرتمندی هستند که با مقاومت سرسختانه توانایی و قدرت دفاع و پاسداری از هویتشان را دارند.

پسندیده تصریح کرد: عزت و مقاومت سرسختانه در کربلا و در زندگی حضرت سید الشهدا (ع) یک هویت تعریف شده‌ای دارد که همان دین، شریعت و خداست؛ مقاومت سرسختانه، شجاعت در برابر تهدیدات دشمنان و ایستادگی امام حسین (ع) بر سر اصول و عقاید باعث عزت و سربلندی ایشان شده است.

این استاد دانشگاه گفت: در قیام عاشورا عده‌ای برای تامین منافع شخصی و مادیات و گروه دیگری نیز برای احساس ایمنی و امنیت در جنگ شرکت داشتند و در برابر آنها سیدالشهدا (ع) قرار داشتند که با عزت ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال منشأ حقیقی عزت است، ادامه داد: عزت واقعی از آن خدا، پیامبرش و مؤمنین است؛ بر این اساس هرکسی سهمی از ملک و عزت داشته باشد، خدای تعالی به او ارزانی داشته و تملیکش کرده است و مردم و امتی هم که سهمی از عزت داشته باشند، باز خدا به آنها داده است، پس عزت تنها از آنِ خداست و هر کس منبع این عزت را از غیر خداوند متعال بخواهد ذلیل شده و یقیناً شکست خواهد خورد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: دنیا محل نبرد هویت‌ها است، هر کس می‌خواهد هویتش را بر دیگری تحمیل کند و عزتمند واقعی کسی است که در نبرد میان این سبک‌ها و هویت‌های متضاد هرگز تحت تاثیر قرار نگیرد و در سبک زندگی خود عزت حسینی را برگزیند، زیرا هویت سیدالشهدا (ع) زنده و پایدار است.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول