اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه نانوایان شهرضا:

توسعه صنعت نان در شهرضا مستلزم ارائه تسهیلات مناسب است

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان شهرضا گفت: در وضعیتی که ارتقای صنعت نان در دستور کار مسئولان قرار گرفته است باید با ارائه تسهیلات مناسب زمینه تحقق این امر مهم ایجاد شود.

توسعه صنعت نان در شهرضا مستلزم ارائه تسهیلات مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، غلامرضا آقاسی پیش از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: افزایش بازدهی صنعت نان و کاهش میزان ضایعات از مهم‌ترین اهداف مسئولان کشور در طول چند سال گذشته بوده و این امر با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وارد مرحله اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در طول چند سال گذشته نسبت به اتخاذ سیاست‌های جدید در حوزه‌های ارائه پروانه کسب به متقاضیان راه‌اندازی واحدهای خبازی، برگزاری دوره‌های  مدون آموزشی با تعامل اداره فنی و حرفه‌ای و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ده و اعمال شیوه‌های نظارتی مناسب در شهرستان شهرضا اقدام شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرضا با اشاره به اینکه میزان آرد مصرفی واحدهای نانوایی شهرستان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد کاهش یافته است، افزود: بر همین اساس میزان آرد مصرفی واحدهای نانوایی شهرضا پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از میزان یک هزار و 100 تن در طول ماه به میزان 800 تن در مدت یک ماه کاهش یافته است که این حاکی از تحقق بخش قابل توجهی از سیاست گذاری‌های ملی در جهت افزایش بازدهی و کاهش ضایعات است.

وی اضافه کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود در حال حاضر تعداد 145 واحد نانوایی در دو حوزه شهری و روستایی در سطح شهرستان شهرضا فعالیت می‌کنند.

آقاسی با اشاره به اینکه نظارت مداوم و منطبق بر اصول علمی در صنعت نان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، بیان کرد: براساس همین موضوع از ابتدای سال جاری تاکنون 350 مورد بازرسی از سطح واحدهای نانوایی انجام گرفته است و با مصادیق تخلفاتی از قبیل عدم رعایت نکات بهداشتی، افزایش بدون مجوز قیمت نان و تعطیلی غیر مجاز برخورد شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور در دوره‌های آموزشی تدوین شده از مهم‌ترین ملزومات صدور و تمدید پروانه کسب در صنعت نان به شمار می‌رود، اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی 2 دوره آموزشی تعداد صد نفر از متصدیان واحدهای نانوایی شهرضا به مدت 50 ساعت در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و همچنین با همکاری شبکه بهداشت و درمان 36 ساعت دوره آموزشی با رویکرد رعایت بهداشت صنفی برای اعضای اتحادیه نانوایان برگزار شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایجاد تحول در صنعت نان مستلزم ارائه تسهیلات مناسب است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد 12 دستگاه تولید نان حرارت مستقیم در سطح واحدهای نانوایی شهرضا فعال است که از پنج سال گذشته طرح تعویض آنها در دستور کار بوده و تاکنون اجرایی نشده است.

وی یاد آور شد: به لحاظ آثار مخرب ناشی از دستگاه‌های حرارت مستقیم بر کیفیت نان تولیدی انتظار داریم در آینده نزدیک با حمایت مسئولان زمینه تحقق این امر ایجاد شود.

آقاسی در پایان با اشاره به اینکه نان‌های ارائه شده در سطح فروشگاه‌ها بدون نظارت دستگاه‌های متولی در این حوزه تولید می‌شود، افزود: مواد مصرف شده در تولید این نان‌ها از قبیل جوهر قند و جوهر زعفران برای سلامت گوارشی مضر است و اتحادیه نانوایان آمادگی لازم برای ارائه نان‌های دارای شناسه تولید به فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی را دارد.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول