اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور رشد و توسعه سوارکاری

کارگاه آموزشی سوارکاری در قم برگزار شد

کارگاه آموزشی رشته ورزشی سوارکاری به منظور رشد و توسعه ورزش سفارش‌شده رسول گرامی اسلام، امروز با حضور متولیان و فعالان این رشته در قم برگزار شد.

کارگاه آموزشی سوارکاری در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ورزش سوارکاری یکی از رشته‌های ورزشی سفارش‌شده در دین مبین اسلام از قول پیامبر اکرم (ص) است که همواره بر توسعه و اشاعه آن تاکید شده و در کشورمان نیز نسبت به پیشرفت سوارکاری نگاه ویژه‌ای وجود دارد.

رشته ورزشی سوارکاری با داشتن یک هیئت ورزشی مستقل در استان قم به عنوان یکی از هیئت‌های ورزشی زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان فعالیت می‌کند و در حال حاضر ورزشکاران و سوارکاران بسیار خوب و توانمندی در این رشته فعال هستند.

سوارکاری و اسب‌سواری به‌ویژه از زمان فعالیت باشگاه‌های خصوصی این رشته در استان قم رونق بیشتری گرفته‌اند و هر روز بر تعداد علاقه‌مندان به این رشته افزوده شده تا جایی که امروزه سوارکاری قم در رده‌های سنی مختلف از جمله نوجوانان، جوانان و بزرگسالان توسعه پیدا کرده است.

باشگاه‌های فعال سوارکاری و اسب‌سواری در قم در طول سال برنامه‌های متنوع آموزشی این رشته را برگزار می‌کنند و علاقه‌مندان به این رشته نیز اعتماد خاصی به متولیان و باشگاه‌های فعال این رشته دارند تا جایی که آقایان و بانوان سوارکار قم در مسابقات معتبر کشوری نیز حضور می‌یابند.

هیئت سوارکاری استان قم نیز که متولی این رشته ورزشی به شمار می‌رود، برای تحول در این رشته موضوع آموزش را سرلوحه کار و در زمره اولویت‌های مهم خود قرار داده است و بر همین اساس یک دوره آموزشی ویژه ورزشکاران این رشته را با حضور سوارکاران، چابک‌سواران و مربیان و مالکان اسب این رشته برگزار کرد.

این هیئت به منظور افزایش اطلاعات مدیران باشگاه‌های فعال سوارکاری در قم و همچنین سوارکاران و مالکان اسب در خصوص رفتارشناسی، تولید مثل و تغذیه اسب به برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری سازمان جهاد سازندگی استان اقدام کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، این دوره با تدریس دکتر زندی و مهندس حیدری از مرکز اصلاح‌نژاد اسب و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی قم با حضور 30 نفر از سوارکاران، مربیان، مالکان و مدیران باشگاه‌های ورزشی سوارکاری قم برگزار شد.

میزبان این دوره آموزشی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قم واقع در خیابان امام خمینی جنب بانک کشاوری بود و این دوره با حضور سید مهدی غیاثی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حالی برگزار شد که در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی از سوی هیئت سوارکاری اهدا شد.

انتهای پیام/78002/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول