اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در آستانه سفر به امارات

کامرون: شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده‌ایم/ موضوع جزایر سه‌گانه باید بر اساس قوانین بین‌المللی حل شود

نخست‌وزیر انگلیس که امروز وارد امارات می‌شود، با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی وضع ‌شده علیه ایران، گفت با وجود بهبود چشم‌انداز مذاکرات، تحریم‌های اساسی فعلا به قوت خود باقی می‌ماند.

کامرون: شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده‌ایم/ موضوع جزایر سه‌گانه باید بر اساس قوانین بین‌المللی حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اماراتی «نشنال»، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه با بیان اینکه کشورهای غربی شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده‌اند، گفت انگلیس و متحدانش سیاست فشار و مذاکره را به صورت موازی پیش برده‌اند.

کامرون که با پایگاه عرب‌زبان «الاتحاد» مصاحبه می‌کرد، با بیان اینکه لندن نمی‌خواهد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، گفت کشورهای غربی «سیاستی دوگانه مبتنی بر فشار از طریق اعمال سخت‌ترین تحریم‌های بین‌المللی و مذاکره در صورت آمادگی ایران برای تعامل جدی را پیش گرفته‌اند».

ایران و گروه 1+5 هفته گذشته تازه‌ترین دور مذاکرات هسته‌ای را در ژنو برگزار کردند. انگلیس به همراه 4 عضو دیگر شورای امنیت و آلمان، اعضای گروه مذاکره‌کننده با ایران هستند. «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس بعد از پایان دور تازه مذاکرات نسبت به حصول توافق در هفته‌های آتی، ابراز امیدواری کرده است.

با این حال، کامرون به «الاتحاد» گفته است: با وجود اینکه چشم‌انداز مذاکرات بهبود یافته، اما ما متوهم نمی‌شویم و رژیم تحریم‌ها همچنان پابرجا می‌ماند.

مقامات آمریکایی و اروپایی در چند روز گذشته تأکید کرده‌اند که فعلا در گام اول توافق با ایران، کاهش تحریم‌ها به صورت محدود صورت می‌گیرد تا ساختار تحریم‌ها تا زمان دستیابی به توافق نهایی، بر هم نخورد. مقامات آمریکایی این کاهش تحریم‌ها را «هدفمند و برگشت‌پذیر» توصیف کرده‌اند.

کامرون که امروز راهی امارات می‌شود، در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی در مورد جزایر سه‌گانه ایران در خلیج فارس، گفته است انگلیس از راهکاری مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به مناقشه در مورد این جزایر حمایت می‌کند. وی بدون اشاره به مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، گفته است این قضیه باید از طریق مذاکرات مستقیم یا دادگاه بین‌المللی و بر اساس قوانین بین‌المللی حل شود.

وی در این مصاحبه بر روابط نزدیک میان انگلیس و امارات تأکید کرده و ابراز امیدواری کرده است که میزان همکاری‌های تجاری دوجانبه افزایش یابد. کامرون در این مورد گفته است: من به شدت بر تقویت اقتصاد انگلیس متمرکز هستم... و امارات به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در سرمایه‌گذاری در بریتانیا، از شرکای حیاتی ما در این زمینه به شمار می‌آید.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 چهارشنبه هفته جاری بار دیگر در ژنو برگزار می‌شود. منابع دیپلماتیک می‌گویند دور پیشین این مذاکرات در آستانه حصول توافق بوده، اما مخالفت‌های فرانسه از تحقق این موضوع جلوگیری کرده است.

گفته شده سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی برخی کشورهای عربی از جمله امارات، عربستان و قطر در فرانسه و همچنین نزدیکی پاریس و تل‌آویو فرانسه را به کارشکنی در مسیر مذاکرات واداشته است. «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه فردا برای رایزنی در مورد موضوعات مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای، فردا وارد فلسطین اشغالی می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول