اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

اهمیت نماز جماعت محدود به عاشورا نشود/ هدف قیام حسینی را دریابیم

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که سنت نماز جماعت در ظهر عاشورا توسط دسته‌ها و مراکز دینی جدیت پیدا کرد باید در روزهای دیگر نیز این امر به نحو شایسته‌ای انجام شود.

اهمیت نماز جماعت محدود به عاشورا نشود/ هدف قیام حسینی را دریابیم

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با شور حسینی همگام با رفتار حسینی اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که در ارتباط با عزاداری امام حسین (ع) در محرم و صفر باید مطرح و بر آن تمرکز کرد تبدیل شور حسینی به شعور رفتاری است، شور و هیجان عاطفی خاصی که به امر خداوند و ویژگی‌های شخصی امام حسین(ع) در دلها ایجاد می‌شود و بیش از میلیاردها انسان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر شور و احساس به سیدالشهدا باشد و این احساس منجر به عملیاتی کردن خواسته‌های امام حسین و رفتار حسینی نشود نتیجه‌ای جز حداقل کار ممکن یعنی عزاداری و روضه‌خوانی ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه گفت: ما در هیئت‌ها، مساجد و مراکز دینی جمع شده و روضه می‌خوانیم، عزاداری می‌کنیم، به سر و سینه می‌زنیم و اشک ماتم می‌ریزیم و همه این عزاداری‌ها جز حداقل کار ممکن نیست؛ در عزاداری حسینی باید این حداقل‌ها در مسیر شناخت مکتب سیدالشهدا و ویژگی‌هایی که امام حسین (ع) به خاطر وجود آن ویژگی‌ها جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و فدا کردند، باشد.

این مقام مسئول افزود: عزاداری‌ها باید در راستای احیاء سنت سیدالشهدا که به خاطر آن قیام کردند، صورت گیرد.

پژمانفر در ادامه گفت: مگر نه اینکه امام حسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند و خود فرمودند که من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبارت گزیده در زیارات (اشهد انک قد اقمت الصلوه و اتیت الزکوه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر) گفت: اگر ما عزاداران حسینی رفتار حسینی نداشته باشیم و امر به معروف و نهی از منکر در میان ما رایج نباشد و مرتکب منکرات شویم و معارف را ترک نکنیم عزاداران واقعی سیدالشهدا نیستیم.

پژمانفر با تاکید بر اینکه عزاداری سیدالشهدا باید نقطه آغاز اصلاح رفتاری فراگیر در جامعه باشد افزود: همانگونه که سنت نماز جماعت در ظهر عاشورا توسط دسته‌ها و مراکز دینی جدیت پیدا کرد باید بتوانیم در روزهای دیگر سال نیز این امر را به نحو شایسته‌ای انجام دهیم و همه امور را تعطیل و به نماز جماعت بپردازیم و به عنوان یک فریضه به نماز جماعت توجه کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بیش از 1300 سال است که اعتراض خود را به حقوق تضییع شده و ظلمی که نسبت به سیدالشهدا روا داشته‌اند اعلام می‌داریم خود نیز نباید در کسب و کار، کاسبی، اداره، سیستم، و وزارتخانه و غیره ظلم کنیم.

پژمانفر در خاتمه گفت: سیدالشهدا فقط یک واقعه تاریخی که در بیش از 1300 سال قبل اتفاق افتاده نیست، بلکه یک فرهنگ است و ما زمانی می‌توانیم بگوییم حسینی هستیم که رفتار حسینی داشته و فرهنگ سیدالشهدا را در جامعه احیا کنیم.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول