اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور:

شعرا به ترسیم اقدامات حضرت زینب (س) بپردازند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: شاعران باید به ترسیم اقدامات حضرت زینب (س)، حضرت سجاد (ع) و دیگر یاران ابا عبدالله الحسین (ع) در صحرای کربلا بپردازند.

شعرا به ترسیم اقدامات حضرت زینب (س) بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، خلیل‌الله عراقی صبح امروز در جمع شاعران و عاشقان حسینی در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام خمینی(ره) تداوم نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود و اینک ما باز هم به اصل خود که همان دهه اول محرم است، رجوع کرده‌ایم و ملت ایران مصمم هستند قیام حسینی را تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در این راستا شاعرانی همچون کمیل‌ بن زیاد و دعبل خزایی اشعاری را از عمق جان و مطابق با اهداف امام حسین (ع) ارائه دادند، افزود: شاعران ما نیز باید به ترسیم وظایف حضرت زینب(س)، حضرت سجاد (ع) و دیگر یاران اباعبدالله (ع) در صحرای کربلا بپردازند.

در این مراسم مداحان به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و مداحی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پرداخته و سپس شاعران ولایی نیشابور اشعار و دل نوشته‌های خود را با موضوع محرم، نهضت حسینی و عاشورا قرائت کردند.

در ادامه این مراسم شاعران غلام‌علی عسگری، محمد پروانه، عباس باقریه، مرتضی کرخی، سیدهاشم ثنایی‌نژاد، امین انجیدنی، سعید سکاکی، مریم صالحی، محمدحسین رحیمی، حسین پورقلی، سعید رضادوست، سیدهادی موسوی و حاجی اسعدی در این شب شعر به ذکر منقبت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول