اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان خبر داد

انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان سمنان

فرماندار سمنان از انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان سمنان خبر داد.

انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، جلسه شورای اسلامی شهرستان سمنان در راستای اجرای مواد 10، 15 و 16 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداری در محل فرمانداری و به ریاست حسن سعدالدین، فرماندار شهرستان سمنان تشکیل شد.

سعدالدین در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از روند تشکیل شوراها و جایگاه آن در سطح کشور در راستای تصمیم‎سازی و ارائه خدمت بیشتر به مردم، شوراها را به دو دسته تقسیم کرد شوراهای پایه که همان شورای اسلامی شهر و روستا و شوراهای فرادستی که شامل شوراهای بخش، شهرستان و استان و شورای عالی کشور است.

وی در ادامه در خصوص تشکیل شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: با توجه به حد نصاب نرسیدن شوراهای شهر و بخش در شهرستان بر اساس مواد قانونی پیگیری‎های متعددی به عمل آمد و بر اساس استعلام این فرمانداری و اعلام مدیرکل حقوقی وزارت کشور چنانچه تعداد شهرها و بخش‎های یک شهرستان کمتر از پنج باشد، کسری تعداد اعضای شورای شهرستان تا پنج نفر به نسبت جمعیت هر بخش یا شهر، از شورای بخش یا شهر مربوط تأمین می‎شود. در هر صورت هر بخش یا شهر نباید بیش از دو نفر نماینده در شورای شهرستان باشد شهرستان‎هایی که فقط یک بخش و یک شهر داشته باشند از محدودیت داشتن دو نفر نماینده در شورا مستثنی هستند. از آنجایی که شهرستان سمنان دارای یک بخش و یک شهر است، لذا با توجه به جمعیت ذکر شده در نامه این فرمانداری و برای کسری اعضای شورای شهرستان لازم است سه نفر از اعضای شورای شهر را انتخاب کنند، که در این ارتباط عباس آلبویه، سیدکاظم شجاعی و محمدهادی عموزاده، نیره قادری از شورای اسلامی شهر و اسماعیل دامغانیان از شورای اسلامی بخش مرکزی جهت تشکیل شورای اسلامی شهرستان به فرمانداری سمنان معرفی شده‎اند.

سعدالدین در ادامه تصریح کرد: بر اساس تبصره ماده یک و ماده دو آیین‎نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان و استان و شورای عالی استا‎ن‎ها مصوب 81/4/30 هیئت وزیران در اولین جلسه اعضای شوراهای شهرستان با اخذ رأی مخفی نیره قادری رئیس، اسماعیل دامغانیان نائب رئیس، محمدهادی عموزاده منشی و سیدکاظم شجاعی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان سمنان برای عضویت در شورای اسلامی استان انتخاب شدند.

فرماندار سمنان وظایف شورای اسلامی شهرستان را ‎شامل ارائه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان به ‎دستگاه‎های اجرایی ذی‎ربط و کمیته برنامه‎ریزی شهرستان و شورای استان، نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای شهرستان، تصویب اصلاح، تتمیم و تفریق بودجه دبیرخانه شورای شهرستان و شورای شهر در شهرستان به استثنای شورای شهر مرکز استان، هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل و فصل مشکلات فی‎مابین شوراهای شهر و بخش در مواردی که قابل پیگیری نیست، نظارت بر عملکرد و فعالیت‎های شوراهای بخش و شهر برشمرد.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول