اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

راهیابی آثار 2 هنرمند ارومیه‌ای به گالری دکوراتیو پاریس

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به راهیابی آثار گرافیکی پنج هنرمند ایرانی به بخشن نمایشگاهی جشنواره بین‌المللی «پوستر برای فردا»، گفت: دو نفر از این پنج هنرمند، ارومیه‌ای هستند.

راهیابی آثار 2 هنرمند ارومیه‌ای به گالری دکوراتیو پاریس

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هنر در آذربایجان غربی سابقه دیرین داشته و اکنون شاهد درخشش آن در میان هنرمندان معاصر هستیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه بخش‌های مختلفی هنری در استان هستیم.

نوروزی با اشاره به افتخارات متعدد هنرمندان استانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، خاطرنشان کرد: یاسر قادر و شیدا فلاحی از هنرمندانی هستند که آثار گرافیکی آنها به موزه هنرهای دکوراتیو پاریس راه یافته است.

وی با اعلام کسب رتبه برتر آثار گرافیکی این دو هنرمند در جشنواره بین‌المللی «پوستر برای فردا»، تصریح کرد: آثار هنری این هنرمندان در کنار 100 اثر دیگر از سراسر جهان، چهاردهم آذر ماه سال جاری در موزه هنرهای دکوراتیو پاریس به معرض نمایش علاقمندان گذاشته می‌شود.

نوروزی ادامه داد: از 3 هزار و 461 اثر ارسال شده به بخش رقابتی این جشنواره، 100 اثر گرافیکی به بخش نمایشگاهی راه یافته‌اند که در میان آثار منتخب، اثر پنج هنرمند ایرانی نیز دیده می شود.

* آذربایجان غربی ظرفیت‌های هنری بالایی در بخش‌های مختلف دارد

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دو نفر از این پنج هنرمند برگزیده ایرانی از ارومیه هستند، این مسئله را سبب افتخار برای جامعه هنری استان عنوان کرد و افزود: این افتخارات نشان از ظرفیت‌های بالقوه فراوان هنری در استان است.

نوروزی با اشاره به اینکه یاسر قادر هم اکنون به عنوان مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی در حوزه هنری استان مشغول فعالیت است، یادآور شد: با بکارگیری این افراد در بدنه حوزه هنری استان در تلاش هستیم تا در رشد و پویایی هنر در میان نسل‌های بعدی گام‌های موثر و مفیدی برداریم.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول