اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

باید از نهضت امام حسین(ع) پاسداری کنیم

امام جمعه جیرفت گفت: مردم نگذارند افراد ناباب و ناسالم در نهضت امام حسین(ع) ورود پیدا کنند هر جا با یک امر خلاف مواجه شدید، اقدام کنید و جلوی آن را بگیرید اگر هم گوش نکردند دستگاه قضایی و مسئولان اجرایی پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

باید از نهضت امام حسین(ع) پاسداری کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت با بیان اینکه برگزاری آیین عزاداری اباعبدالله حسین(ع) امسال نسبت به سال گذشته دارای محاسنی بود و مسائل بیشتری رعایت شد، اظهار داشت: اشکال‌هایی وجود داشت که برای رفع آن‌ها باید اقدام کرد زیرا یکی از وظایف همه ما احیا و حفظ عزاداری امام حسین(ع) است که ائمه این کار را انجام می‌دادند.

وی افزود: نهضت عاشورا یک مرکز بسیار غنی فرهنگی است و برکات بسیاری دارد و در زمینه برکات، درس‌ها و آموزه‌های نهضت عاشورا مطالب بسیاری بیان شده و زوایای بسیاری از نهضت عاشورا به روی اندیشمندان باز می‌شود.

عسکری تصریح کرد: انقلاب ما ریشه در محرم و صفر دارد، محرم و صفر که می‌تواند منشأ انقلاب‌های بزرگ و تحول‌های شگرفی در جامعه بشری باشد، مطمئناً دشمنان هم از آن غافل نمی‌مانند آن‌ها هم دست به کار می‌شوند، لذا ما هم باید خیلی هوشمندانه و زیرکانه کارهای بعضی دشمنان که به عنوان دوست در میان ما انجام دهند را رصد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در قالب به ظاهر عزادار بیاید و هدف او خراب کردن نهضت و ضربه زدن به نهضت عاشورا باشد، این روزها که امکانات ارتباط جمعی وجود دارد، دنیا از هر چیزی با سرعت مطلع می‌شود، دشمن نتوانست، قرآن را از ما بگیرد و آمد کاربری آن را با کتاب استخاره، مهریه عروس و... عوض کرد، امام حسین(ع) را هم نتوانستند از مردم بگیرند در کاربری نهضت عاشورا دارند، تصرف می‌کنند که ما باید هوشیار باشیم و درست عمل کنیم.

امام جمعه جیرفت گفت: برخی بی‌انضباطی‌ها به نهضت امام حسین(ع) ضربه می‌زند، برخی کارها خلاف مانند قربانی کردن در معابر وجود نداشت یا نسبت به گذشته بسیار کم شده بود، اگر کسی این کارها را انجام داد، نهی از منکر کنید.

عسکری ابراز داشت: تمام هیئت‌ها را با مسئولان بازدید کردیم 99 درصد هیئت‌ها ظاهراً آراسته و خوب بودند، موارد بد را باید موعظه کرد و اگر گوش نکرد بیرون شود و در این زمینه باید پالایش انجام شود.

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند به ظاهر عزاداری کنند اما محب اهل بیت(ع) نیستند ما حمل بر صحت می‌کنیم که نمی‌فهمند، شاید این ریشه در بهائیت داشته باشد برای زیر سئوال بردن عزاداری است، از کنار این قضایا راحت رد نشویم و نهی از منکر کنیم یک مورد اشتباه کار را خراب می‌کند، باید مراقبت بسیاری در این راستا داشته باشیم چون پیامدهای بسیار ناگواری دارد.

عسکری بیان داشت: مردم هوشیار باشند و اجازه ندهند افراد ناباب و ناسالم در نهضت امام حسین(ع) ورود پیدا کنند هر جا با یک امر خلاف مواجه شدید، اقدام کنید و جلوی آن را بگیرید اگر هم گوش نکردند دستگاه قضایی و مسئولان اجرایی پشتیبانی و حمایت می‌کنند و جلوی آن را می‌گیرند، باید به طور جدی این آسیب‌ها زدوده شود، باید از نهضت امام حسین(ع) پاسداری کنیم.

وی با تقدیر از تمام نهادها، ادارات و کسانی که در برگزاری آیین عزاداری امام حسین(ع) همکاری کردند، بیان داشت: در کارهای گروهی باید همکاری همگانی باشد تا بر عظمت کار افزوده شود.

امام جمعه جیرفت ابراز داشت: امروز مصادف با سالروز ارتحال علامه سید‌محمدحسین طباطبایی مفسر بزرگ قرآن که به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده و آغاز هفته کتاب است، استفاده از اندیشه و علم دیگران که در آثار مکتوب آن‌ها به جا مانده یک کار با ارزش است، مردم در سبد هزینه زندگی بخشی را برای خرید کتاب اختصاص دهند و باید با کتاب خواندن از اندیشه‌های بزرگان استفاده کنیم.

عسکری ابراز داشت: شنبه 25 آبان ماه جاری مصادف با خاکسپاری شهدای کربلا توسط امام سجاد(ع) است و همچنین سالروز شهادت امام سجاد(ع) 12 محرم 34 سال بعد از شهادت امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/80002/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول