اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج :

پیام‌‌های عاشورا باید در جامعه نهادینه شود

امام جمعه سنندج خواستار توجه ویژه مسلمانان در خصوص نهادینه‌ کردن پیام‌های نهضت عاشورا و حفظ روحیه استکبارستیزی آنان شد.

پیام‌‌های عاشورا باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسا‌م‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان اظهار کرد: عاشورا نماد استکبارستیزی و عدالت‌خواهی مسلمانان بوده و باید پیام‌های این روز بزرگ برای همیشه تاریخ حفظ شود.

وی افزود: مسلمانان باید بدانند که با دشمن‌شناسی و آگاهی از توطئه‌های دشمنان می‌توانند زمینه تعالی و عزت روزافزون خود را فراهم کنند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون یک سری از حکام عرب به نام اسلام و به کام کفار و مستکبران گام برمی‌دارند و زمینه نفوذ و تسلط کفار را بر منابع خدادادی مسلمانان و توطئه‌افکنی آنان فراهم کرده‌اند.

ماموستا مجتهدی افزود: بسیاری از حرکات‌های گروه‌های تکفیری و اقدامات تروریستی نشأت‌ گرفته از چراغ سبز حکام عربی به کفار و مستکبران بوده و امید است این افراد فریب‌خورده نیز هرچه زودتر بیدار شوند.

مفتی اعظم فقه شافعی ایران در ادامه خطبه‌های این هفته تصریح کرد: امام حسین(ع) و اهل بیت رسول‌الله(ص) دارای جایگاه والایی در بین همه مسلمانان هستند و در این میان نیز مردم اهل سنت کردستان ارادت ویژه‌ای به این خاندان بزرگوار دارند.

ماموستا مجتهدی افزود: هرچند که اهل سنت کردستان برای آن امام همام سینه‌زنی نمی‌کنند اما برپایی محافل غم و اندوه و احترام ویژه به ساحت مقدس ایشان در ایام محرم و صفر نمونه بارزی از این ارادت ویژه است.

امام جمعه سنندج در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر نهادینه‌ کردن پیام‌های نهضت عاشورا در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مسلمانان سیره و شخصیت والای حضرت حسین‎بن‎علی(ع) و ائمه اطهار(ع) را در برهه‌های مختلف زندگی خویش به عنوان الگو مدنظر قرار دهند بدون شک می‌توانند در برابر انواع ناملایمات ایستادگی کنند.

انتهای پیام/79006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول