اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

آمریکایی‌ها مجبور به مذاکره هستند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مجبور به مذاکره هستند، گفت: اگر مجبور نبودند مذاکره نمی‌کردند، چراکه طبع گرگ درنده است.

آمریکایی‌ها مجبور به مذاکره هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین با بیان یکی از ویژگی‌های افراد متقی از زبان مولای متقیان علی (ع) گفت: انسان‌های متقی به‌گونه‌ای هستند که گویا بهشت و جهنم و نعمت‌های بهشتی را می‌بینند و درک می‌کنند و عذاب جهنم را نیز دیده و از آن در عذاب هستند.

اهمیت عمل به حقیقت اهل بیت

امام جمعه موقت ورامین با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به حدیث شریف ثقلین اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در این حدیث فرمودند دو امانت گران‌بها نزد ما می‌گذارند، یکی کتاب خدا و دیگری عترت و اهل بیت پیامبر (ص)، فردای قیامت این امانات پیامبر (ص) از کسانی که حق آنها را نگه نداشتند شکایت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: قرآن در روز خدا شکایت می‌کند که عده‌ای مرا سوزاندند و پاره پاره کردند، آن‌ها که به حقیقت قرآن بی‌توجه‌اند در واقع مشمول این شکایت هستند، چه بسا قاریان قرآن که قرآن آن‌ها را لعن می‌کند.

 محمودی ادامه داد: عترت پیامبر (ص) هم عرضه می‌دارند عده‌ای ما را کشتند و آواره کردند، امام حسین (ع) مصداق بارز عترت است، این امت چه پاسخی در برابر حضرت سیدالشهدا (ع) خواهند داشت، امتی که شعار اسلام را یدک می‌کشیدند و دعوت‌نامه برای پسر پیغمبر (ص) فرستادند چه پاسخی دارند، امروز هم ما که سینه چاک امام حسین(ع) هستیم اگر به حقیقت اهل بیت علیهم‌السلام عمل نکنیم پاسخی در پیشگاه الهی نداریم.

تقدیر از هیئت‌ها و عزادارن حسینی

محمودی اضافه کرد: از تمام عزاداران حسینی که با حضور در هیئت‌ها، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ارادت کردند تقدیر می‌کنم.

وی ضمن تقدیر از تجمع پرشور و شکوه هیئت‌ها عزاداری در عصر تاسوعا و ظهر عاشورا تصریح کرد: از هماهنگی‌های این هیئت‌ها و نیز اداره تبلیغات اسلامی کمال تشکر را دارم.

این مسئول یادآور شد: همچنین از عزاداران حسینی که ظهر عاشورا و به هنگام اذان ظهر به اباعبدالله اقتدا کرده و در عمل حسینی بودن خود را به نمایش گذاشتند متشکرم و از عملکرد برخی هیئت‌ها که بعد از اذان همچنان بر طبل‌ها می‌کوبیدند گله‌مندم.

روز کتاب و کتابخوانی

محمودی ضمن گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی بیان داشت: کتاب بهترین مونس و یار انسان در خلوت و تنهایی است، باید کتابخانه‌های ما همواره مملو از اهل مطالعه باشد اما متاسفانه این‌طور نیست.

سالروز آزادسازی سوسنگرد

وی با توجه به سالروز آزادسازی سوسنگرد تاکید کرد: یاد شهدای سوسنگرد گرامی باد، امروز باید جوانان ما با شهدا به‌ویژه شهدای سوسنگرد آشنا شوند، باید بخوانند و ببینند در دوران دفاع مقدس به جرم دینداری و آزادگی و حسینی زیستن چه سختی‌هایی این ملت متحمل نشدند.

خطیب جمعه این هفته ورامین ضمن اشاره به روز تجلیل از اسرا و مفقودین با تقدیر از این عزیزان اظهار داشت: این عزیزان ارزش‌های ما هستند، باید ملت ما و جوانان ما این ارزش‌ها را فراموش نکنند، اگر امروز عزت داریم و می‌توانیم با دنیا عزتمندانه مذاکره کنیم به برکت همین ارزش‌ها و رشادت‌ها است.

آمریکایی‌ها مجبور به مذاکره هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ژنو 5 بیان داشت: امروز نمایندگان کشور ما قدرتمندانه بر سر میز مذاکره هسته‌ای حاضر می‌شوند، همین نشانه عزت و قدرت نظام ما است، با یک کشور ضعیف کسی مذاکره نمی‌کند، اما ایران پر صلابت به برکت خون شهدا سران استکبار را مجبور به مذاکره کرده است.

محمودی سپس گفت: اگر آنها 5+1 دارند، ما هم پنج تن آل‌عبا داریم به علاوه یک حضرت عباس (ع) و در برابر دنیا با توسل به این بزرگان می‌ایستیم و کوتاه هم نمی‌آییم.

وی افزود: فرانسه در این دور از مذاکرات نقش مزدوری آمریکا و رژیم صهیونیستی را ایفا کرد، اما سیاست‌مداران غربی هنوز هم علی‌رغم ادعای سیاستمداری ملت ایران را نشناختند، امروز شکست سیاست‌های آمریکا، مزدوران آمریکا و ارتجاع عرب در سوریه به شدت آمریکایی‌ها را خشمگین کرده است.

این مسئول ادامه داد: آمریکایی‌ها مجبور به مذاکره هستند، اگر مجبور نبودند مذاکره نمی‌کردند، چراکه طبع گرگ درنده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی از گرگ هم درنده‌تر هستند.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: غربی‌ها بدانند هر چقدر مذاکرات طول بکشد ملت ایران از حقوق خود نمی‌گذرند چراکه الگوی این ملت آن امامی است که فریاد «هیهات من الذله» سر داد و تسلیم نشد.

انتهای پیام/2462/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول