اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان:

پاسداشت بارگاه مطهر عتبات عالیات وظیفه ملی، شرعی و انسانی است

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: بارگاه مطهر امام حسین(ع) و عتبات عالیات میراث اجداد ماست، پاسداشت این میراث مذهبی وظیفه ملی و شرعی است.

پاسداشت بارگاه مطهر عتبات عالیات وظیفه ملی، شرعی و انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی حیدری، در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه اصفهان در جمع نمازگزاران نسبت به چرایی و چگونگی بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: خیمه اصلی اعتقادی ما عاشورا و ستون اصلی ما قیام امام حسین(ع)‌ است.

وی بیان داشت: دشمنان همیشه در طول تاریخ تلاش کرده‌اند ارزش‌های دینی و مذهبی ما را کمرنگ و یا حذف کنند،‌اما به لطف خون پر برکت امام حسین(ع) ‌ایران همواره در طول تاریخ سرافراز بوده است و همیشه در مقابل دشمنان ایستاده است و پاسخ کوبنده‌ای به حمله‌کنندگان به این سرزمین شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: از آنجا که بارگاه مطهر امام حسین(ع) میراث اجداد ما است و هنر اسلامی ایرانی در بارگاه مطهر عتبات عالیات مشهود است، از این منظر ما نسبت به پاسداشت این میراث مهم و ماندگار وظیفه داریم.

وی تصریح کرد:‌از اوایل سال 82 این ستاد بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و در سه قسمت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به فعالیت پرداخته است. انجام همه پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، به صورت کاملا علمی و با همکاری جامعه هنری و دانشگاهی کشور انجام شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ابراز کرد:‌ ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا(س) به مساحت 200 هزار متر مربع از جمله پروژه‌های بزرگ در دست اجرای ستاد عتبات عالیات است.

وی افزود: طرح‌های توسعه‌ای مختلف و همچنین بازسازی بارگاه مطهر عسگرین، سامرا و صحن اباعبدالله‌الحسین(ع) تنها بخش کوچکی از اقدامات انجام شده است.

وی با ابراز تاسف از این که برخی از هموطنان ما ناآگاهانه نسبت به بعضی از بازسازی‌های انجام شده و یا هزینه‌های صورت گرفته از سوی ایران برای بازسازی عتبات عالیات اعتراض کرده‌اند، گفت: امیدواریم چنین خطاهای فکری هدایت شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در راستای اقدامات انجام شده از سوی این ستاد می‌توان به اعزام نیروهای متخصص فنی، کارگری و هنرمندان از تمام گستره استان اصفهان به عتبات عالیات برای بازسازی بارگاه‌ها و قبور متبرکه اشاره کرد.تامین مصالح با کیفیت ساختمانی و حضور پررنگ نظام مهندسی اصفهان در عرصه‌های فنی و انجام پروژه‌های هنری با تشکیل کارگاه آفرینش هنری در دانشگاه اصفهان از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبر انقلاب به ستاد بازسازی مبنی بر اینکه باید از ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکر و قدردانی شود، گفت: چنین پیامی یک نقطه قوتی در وجود همکاران و حامیان این ستاد شد.

حیدری اظهار داشت‌: منویات امام جمعه اصفهان باعث خیر و برکت و ایجاد فضاهای خدماتی، بهداشتی و فرهنگی بیشتری برای زائران ایرانی در عتبات عالیات شد.

انتهای پیام/63001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول