اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله باریک‌بین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین:

هیئت مذاکره‌کننده مراقب فریب طرف مقابل باشد/ متهم‌سازی تیم مذاکره‌کننده ممنوع

امام جمعه قزوین با بیان اینکه هرگونه تضعیف و متهم‌سازی اعضاء هیئت مذاکره کننده رد می‌شود گفت: مسئولان باید ضمن حفظ هوشیاری تحت تأثیر حرکات فریب‌کارانه طرف مقابل قرار نگیرد.

هیئت مذاکره‌کننده مراقب فریب طرف مقابل باشد/ متهم‌سازی تیم مذاکره‌کننده ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با تقدیر از حضور گسترده مردم استان در مجالس عزا و سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: حضور چشمگیر و گسترده مردم در مجالس عزای روز تاسوعا و عاشورا شایسته تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در دستگیری از محرومان و ضعیفان پیشی گرفته و تأکید داشتند افزود: تجمع روز تاسوعا که به همت مردم، هیئت‌ها، دستجات و مسئولان صورت گرفت شایسته تقدیر است به خصوص دستگاه‌هایی مانند صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی که تلاش فراوانی برای تحقق این مهم داشتند.

خطیب نماز جمعه قزوین با تاکید بر برگزاری عزاداری‌های ساده و بی‌آلایش تصریح کرد: باید سعی شود تا عزاداری‌های اهل بیت ساده و بی‌آلایش باشد و محوریت آن برگزاری ساده مراسم باشد که نمونه این مهم در روز سقا با حضور باشکوه مردم در قزوین جلوه‌گر شد.

باریک‌بین با بیان اینکه باید عزاداری‌های ساده در بین عزاداران ترویج یابد ادامه داد: نمونه این عزاداری مردم قزوین را می‌توان در شهرهای بزرگ نیز مشاهده کرد که هیچ گونه آلات موسیقی در آن وجود نداشته و به صورت سالم و بی‌آلایش برگزار می‌شود و باید همین عزاداری سالم و مخلصانه که مورد قبول درگاه الهی است در بین شیعیان گسترش یابد.

وی با تشریح وقایع عاشورا و همچنین دلایل به شهادت نرسیدن امام سجاد(ع) بیان داشت: 12 محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) می‌باشد که مصادف با سالروز ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه است و این مصیبت‌ها را باید به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری تسلیت گفت.

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) باید زمره قهرمانان و شخصیت‌های درجه یک کربلا ثبت شود اما با توجه به اینکه به بیماری موقتی مبتلا شد امکان حضور در میدان جنگ و روز عاشورا را نداشت.

آیت‌الله باریک‌بین با اشاره به شخصیت امام سجاد (ع) اضافه کرد: نقش مهم امام سجاد (ع) در تبیین قیام امام حسین (ع) به مردم آن روز و جهانیان و همچنین افشای چهره واقعی یزید و بنی‌امیه که منجر به ثمر نشستن قیام امام حسین(ع) شد از خدمات غیرقابل انکار امام سجاد(ع) است.

خطیب‌نمازجمعه قزوین در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ژنو افزود: ملت ایران با تاسی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری کاملاً از هیئت مذاکره‌کننده ایرانی حمایت کرده و هرگونه تضعیف و متهم‌سازی اعضاء هیئت‌مذاکره کننده را رد می‌کند.

باریک‌بین با تأکید بر ارزیابی همه نکات مذاکره تأکید کرد: مسئولان باید همچون گذشته هوشیار بوده و تحت تأثیر حرکات فریب‌کارانه طرف مقابل از مذاکرات قرار نگیرد.

امام جمعه قزوین خطاب به مسئولان و هیئت مذاکره‌کننده گفت: باید با درایت و ذکاوت براساس اصل عزت، حکمت، مصلحت و پافشاری بر حقوق ملت ایران در این مذاکرات جلو رفت.

باریک‌بین عنوان کرد: ضرورت بیداری ملت ایران در این شرایط حساس بیش از پیش نمایان است.

باریک‌بین با اشاره به ابعاد مذاکرات هسته‌ای ژنو تاکید کرد: مقدمات امضاء یک توافق منطقه‌ای پس از 5 دور مذاکرات به مخالفت و کارشکنی وزیر امور خارجه فرانسه منجر شد و وزیر امور خارجه آمریکا نیز ایران را مقصر اصلی عدم نتیجه مذاکرات می‌داند. در صورتیکه فرانسه و امریکا دو طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات هسته‌ای بودند و ملت ایران باید دشمنان خود را به خوبی بشناسد.

آیت‌الله باریک‌بین با اشاره به رحلت دکتر مرحوم عسگر‌اولادی خاطر نشان کرد: مرحوم عسگر‌اولادی مجاهد فی‌سبیل‌الله و دارای صداقت و اخلاص بود.

خطیب جمعه قزوین همچنین یاد مفسر قرآن کریم علامه طباطبایی و فقیه عالی‌قدر میرزا جواد آقای تبریزی را نیز در جمع نمازگزاران گرامیداشت.

باریک‌بین در خاتمه از سالروز آزاد‌سازی سوسنگرد در سال 59 نیز یاد کرده و این واقعه را ستودنی عنوان کرد.

انتهای پیام/2667/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول