اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

حضرت زینب (س) پیام‌رسان واقعه عاشورا بود

امام جمعه پلدشت گفت: حضرت زینب (س) ادامه‌دهنده و پیام‌رسان واقعه عاشورا بود.

حضرت زینب (س) پیام‌رسان واقعه عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت، حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته اظهار داشت: روز عاشورا یکی از سخت‌ترین و دردناک‌ترین روزها برای حضرت زینب (س) بود.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در مقابل این اعمال احساس وظیفه می‌کرد و در برابر این معایب خویشتنداری کرده و سرپرستی خاندان عصمت را بر عهده گرفت.

دوزدوزانی تصریح کرد: زمانی که واقعه‎ خونین کربلا اتفاق افتاد به نتیجه رساندن چنین هدف و رسالت الهی نیازمند یک سری مقدمات و افرادی همچون حضرت زینب (س) بوده که شجاعت و دلیری توصیف‌ناپذیری داشته باشند تا آن واقعه تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) در عصر روز عاشورا نه تنها از امام سجاد (ع) پرستاری می‏کرد، جمعی از زنان و کودکان داغدار و مجروح را نیز تحت حمایت معنوی خویش قرار می‌داد.

دوزدوزانی ادامه داد: حضرت زینب (س) علاوه بر پرستاری از امام زمانش و حمایت و دفاع از زنان و کودکان اهل بیت (ع)، مسئولیت پیام‌رسانی خون شهیدان و آگاه‌بخشی به مسلمانان را نیز به نحو احسن انجام داد.

وی یادآور شد: حضرت زینب (س) ادامه‌دهنده حادثه عاشورا بوده و رسالت راستین حضرت زینب کبری (س) هنگامی آغاز شد که پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یارانش با ایراد سخنان آتشین به بیدارگری مردم کوفه و ستیز با ستمکاران و یزیدیان پرداخت.

دوزدوزانی ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) در مقاطع زمانی و مکانی مختلف با خطابه‌های آتشین و خارق‌العاده خود آنچنان در راستای ابلاغ پیام عاشورا گام نهاد که همگان را به حیرت وا داشته است.

وی ابراز داشت: سخنان حضرت زینب (س) در مواجهه با حکومت ظالمان و در دفاع از خاندان رسول خدا (ص) کم‌نظیر و بلکه در نوع خود بی‌نظیر است.

امام جمعه پلدشت افزود: این بانوی برگزیده اسلام توانست با ابزارها و شیوه‌های گوناگون و علم و شناخت بی‌کران خود به بهترین نحو از حرکت برادر خود امام حسین (ع) دفاع کند.

انتهای پیام/61005/ب30 /ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول