اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

عاشورای سال 61 هجری تجلی ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بود

امام جمعه برازجان گفت: در صحنه عاشورا ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری به بهترین وجه ممکن نشان داده شد و یاران اباعبدالله‌الحسین(ع) ولایت‌مداری خود را نشان دادند.

عاشورای سال 61 هجری تجلی ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار داشت: قیام عاشورا یک قیام ماندگار و مهم در تاریخ است و تبیین ابعاد مختلف این قیام برای نسل جوان اهمیت دارد.

وی افزود: در صحنه عاشورا ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری به بهترین وجه ممکن نشان داده شد و یاران اباعبدالله‌الحسین(ع) ولایت‌مداری خود را نشان دادند.

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به آثار گناه در زندگی خاطرنشان کرد: گناه قلب را فاسد می‌کند، گوهر آدمی را می‌رباید و گناه همچنین موجب نزول بلا می‌شود.

مصلح تصریح کرد: تغییر نعمت‌ها، پاره شدن پرده عصمت، ناامیدی از رحمت پروردگار، حبس دعا و ... نیز از دیگر پیامدهای گناه است.

وی در ادامه با اشاره به 11 محرم روز تجلیل از اسرا و مفقودان اضافه کرد: این روز در واقع روز تجلیل از کسانی است که در راه ارزش‌ها و فضیلت‌ها اهتمام داشته‌اند.

امام جمعه برازجان با اشاره به 24 آبان روز تجلیل از علامه طباطبایی گفت: این عالم برجسته و بزرگوار بیش از 20 جلد کتاب ارزشمند و بی‌نظیر در علوم اسلامی و قرآنی تالیف کرد و همچنین تفسیرالمیزان را نوشت که اهمیت بسیار زیادی دارد.

مصلح تاکید کرد: آیت‌الله مطهری، آیت‌الله بهشتی و حضرت امام خمینی(ره) و ... از شاگردان علامه طباطبایی هستند و به فرموده آیت‌الله جوادی آملی، "این عالم برجسته به حد تجرد برزخی رسیده بود".

وی به 26 آبان سالروز آزادی سوسنگرد اشاره کرد و اظهار داشت: سوسنگرد به دلیل خیانت عده‌ای به دست صدامیان افتاد که در عملیاتی به فرماندهی مستقیم مقام معظم رهبری و دکتر چمران سوسنگرد آزاد شد.

امام جمعه برازجان در ادامه با تجلیل از برگزاری مراسمات عزاداری در دهه اول محرم بیان داشت: مراسم اهل بیت(ع) در برازجان و دشتستان با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و با وجود فعالیت‌های وهابیون تکفیری برای مقابله با ارزش‌های عاشورا، سال به سال این مراسمات با استقبال بیشتر مردم برگزار می‌شود.

مصلح افزود: هیئت‌های مذهبی، اصناف، شبکه بهداشت، کارخانه سیمان و سایر دستگاه‌های ذیربط عملکرد خوبی در این ایام داشتند.

وی همچنین از برخی مغازه‌ها و اصناف که در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل نکردند و حرمت را نگه نداشتند انتقاد کرد.

مصلح در ادامه خواستار تجمیع هیئت‌های مذهبی در روز عاشورا شد و بر لزوم اتحاد و وحدت و انسجام بیشتر هیئت‌های مذهبی تاکید کرد.

انتهای پیام/2452/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول