اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری انجام شد

اصلاح نژاد 3 هزار راس گاو اصیل در قم

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم از اصلاح نژاد سه هزار راس گاو اصیل در این استان خبر داد.

اصلاح نژاد 3 هزار راس گاو اصیل در قم

حسین علی‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اصلاح نژاد رکورد شیری و انجام درصد چربی و پروتئین 25 هزار نمونه گاو اصیل و روستایی در نیمه نخست امسال گفت: در همین بازه زمانی ثبت مشخصات 3 هزار راس گاو اصیل با هماهنگی تشکل‌ها و شرکت‌های مجری بخش خصوصی انجام شد.

وی از عملیات اصلاح نژاد (دام سبک) تلقیح مصنوعی 500 راس گوسفند با استفاده از سیدروهورمون و اسپرم خارجی سانن و آلپاین در 6 ماهه اول سال خبر داد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم، ثبت مشخصات و صدور شناسنامه شتر به تعداد 200 نفر و پیگیری مجوز اخذ چاه برای شرب شترهای منطقه مسیله را از دیگر اقدامات نیمه نخست سال جاری دانست.

علی‌بیگی با بیان آمیخته‌گری و اصلاح‌ نژاد بزهای کرکی (سربیشه بیرجند) با 200 راس از بزهای بومی استان در نیمه اول سال جاری ادامه داد: 500 راس از گوسفندان استان نیز با گوسفندان چند قلوزایی رومانف آمیخته شدند.

وی افزود: در این بازه زمانی بر تولید و توزیع 45 هزار تن کنسانتره بین تشکل‌ها و دامداران استان نظارت شد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به دریافت مشکلات دامداران و مرغداران استان و ارائه آن به دستگاه‌های مسئول و دفتر مرکزی بیان کرد: در نیمه اول سال جاری اتحادیه و تشکل‌های مرتبط زیربخش دام و طیور برای اخذ سهمیه دان، جو، سبوس، سویا و ... به قیمت مصوب معرفی شدند.

علی‌بیگی همچنین برآورد قیمت تمام شده محصولات دام و طیور تا پایان شهریور ماه امسال را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان قم دانست.

وی با اشاره به آمارگیری زنبورداران استان قم در نیمه نخست سال‌جاری بیان کرد: در همین مدت 310 نفر از دامداران و مرغداران استان در قالب طرح تسهیلاتی توسعه بخش کشاورزی 656 هزار میلیون ریال با اشتغال‌زایی 530 نفر تسهیلات دریافت کردند.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه عملیات پروژه‌های استانی بهبود و تغذیه جایگاه دام، ساماندهی دام، نظارت و توسعه فرآورده‌های دام و طیور، اصلاح نژاد و پرورش شتر را از اقدامات 6 ماهه نخست امسال دانست.

علی‌بیگی با بیان ادامه عملیات تکمیل زیرساخت‌ها و آب‌رسانی و مدیریت مجتمع‌های دامداری قنوات، گازران، دامشهر و شهرک لبن اظهار کرد: امسال نیز پیشگیری از بروز تخلفات در زمینه تهیه و تولید و توزیع خوراک دام انجام شد.

وی با اشاره به تلاش برای بهبود مدیریت تغذیه دام و طیور در واحدهای پرورشی از افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی خبر داد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان شناسایی واحدهای فعال و غیرفعال دامداری صنعتی استان از تلاش برای حل مشکلات نقدینگی دامداران با ارائه تسهیلات توسعه بخش کشاورزی توسط این سازمان خبر داد.

علی‌بیگی گفت: در نیمه نخست امسال سازمان جهاد کشاورزی برای خرید دستگاه «سوماتیک سل» به‌ منظور افزایش کیفیت شیر و شناسایی شیر سالم به اتحادیه دامداران مساعدت کرد.

وی از تولید 21 هزار تن گوشت قرمز و 18 هزار تن گوشت مرغ تا پایان تابستان امسال خبر داد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در نیمه نخست امسال 80 هزار تن شیر و 30 هزار تن تخم مرغ تولید شد.

انتهای پیام/2258/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول