اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

ایستادگی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در برابر گروه 1+5 تحسین‌برانگیز است

امام جمعه ایلام گفت: دیپلماسی تهاجمی و ایستادگی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی به‌ویژه وزیر امور خارجه در برابر گروه 1+5تحسین‌برانگیز و در خور تقدیر است.

ایستادگی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در برابر گروه 1+5 تحسین‌برانگیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در حاشیه خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام گفت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در اجلاس ژنو با پافشاری و تاکید بر حقوق هسته‌ای ایران، عزت و اقتدار نظام اسلامی و بزرگ ملت ایران را در برابر زورگویی‌ها و باج‌خواهی آمریکا به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: رفتار سیاسی غربی‌ها به‌ویژه ‌آمریکا این واقعیت را نشان داد که رئیس جمهور آمریکا باید قبل از هرگونه اقدام و یا شعار دادن در سیاست خارجی از نخست‌وزیر رژیم فاسد اسرائیل اجازه بگیرد و ثابت شد خط سیاسی و تبلیغی صهیونیست‌ها در مذاکرات اخیر دنبال می‌شود.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: دولت اوباما در سیاست خارجی به‌ویژه در تنظیم روابط جدید با ایران و حل و فصل پرونده هسته‌ای ناتوان است.

لطفی تصریح کرد: با پایان گرفتن نشست ژنو و عدم توافق طرفین، لابی صهیونیستی کنگره آمریکا از تنظیم طرح جدید تشکیل تحریم‌ها علیه ایران از سوی کمیته خارجی سنای آمریکا خبر داد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: طرح سیاسی تبلیغی جدید صهیونیست‌ها به صورت تهاجمی با محور ایران هراسی در اروپا، آمریکا و چند کشور عربی در منطقه کلید خورده‌اند.

وی ادامه داد: قطعاً دستاورد مهم مذاکرات ایران با طرف‌های غربی این است که بار دیگر ایران صداقت خود را به جهان نشان داد و این غربی‌ها هستند که در روند مذاکرات و حل و فصل نهایی پرونده هسته‌ای ایران بهانه‌جویی و در نهایت کارشکنی می‌کنند و به خیال باطل خود می‌خواهند ایران را به عقب‌نشینی از مواضع و حق خود وادار کنند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: اما ملت و دولت بر حقوق هسته‌ای خود پافشاری دارند و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهند از خطوط قرمز نظام اسلامی عبور کنند. تحریم‌ها و تهدیدها برای ملت کارآزموده و امتحان داده ایران کوچک‌ترین خللی در اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 11 محرم  اشاره کرد و گفت: آزادگان و اسیران در دوران اسارت خویش عالی‌ترین جلوه‌های صبر و استقامت و پایداری با تکیه بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در سخت‌ترین شرایط به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: آنان با الهام‌گیری از اسیران آزادی‌بخش عاشورای حسینی پیام عاشورایی انقلاب اسلامی و امام را به گوش جهانیان رساندند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به روز 24 آبان‌ماه، روز بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب اشاره کرد و افزود: علامه طباطبایی از مفاخر بزرگ شیعه و از چهره‌های درخشان روحانیت است.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی با تربیت شاگردان بزرگ و تالیفات عمیق علمی و ارزشمند خدمات شایان و ماندگاری به جامعه و عالم علم و دانش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام این سخنان در حاشیه نماز جمعه ایلام آیت الله محمد نقی لطفی در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس مطرح کرد.

انتهای پیام/2246/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول