اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

بیجار شهر دلدادگان حسینی در عاشورای پسر حیدر خیبرشکن به سوگ نشست + تصاویر

بیجار شهر دلدادگان حسینی در عاشورای پسر حیدر خیبرشکن به سوگ نشست.

بیجار شهر دلدادگان حسینی در عاشورای پسر حیدر خیبرشکن به سوگ نشست + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حماسه یعنی عاشورا، یعنی هل من ناصر حسین(ع) باز هم عاشورا صحنه عشق بازی دلدادگان حسینی، عاشورای حسینی است و دل‌های بیجاری‌های متدین باز هم هوس کرب و بلا دارد.

اسلام یعنی محرم، محرم یعنی عاشورا، کربلا، حسین، دسته‌ها، سینه‌زنی‌ها، زنجیرزنی‌ها، گل‌گیری‌های عزاداران، تکیه، حسینیه، غذای نذری، محرم یعنی تمام هستی.

عاشورا یعنی عطش، یعنی عشق، تا سر حد شهادت، عاشورا و محرم یعنی حماسه یعنی علی‌اکبر...عباس ..قاسم و  عاشورا یعنی شمشیر، یعنی نبرد حق علیه باطل.

عاشورا و محرم یعنی خون، یعنی مظلومیت، کودک شش ماهه یعنی رشادت یعنی علقمه و عباس و جانبازی... و مردم بار دیگر آمدند تا در عزای مظلومیت حسین(ع) اشک ماتم بریزند.

امروز مردم بیجار در سوگ و عزای تمام هستی جهان ابا‌عبدالله‌الحسین سینه زنان و گلگیران و زنجیرزنان در خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر شور حسینی به پا کردند.

از ابتدای امروز، روز عاشورا تا کنون خیل عظیم جمعیت بود که به جمع عزاداران حسینی اضافه می‌شد، مردم آمدند که بگویند تا قیامت خون‌خواه امام حسین هستند و یک دم از این کار دست بر نخواهند داشت.

بیجار سرزمین اتحاد است و شیعه و سنی امروز در کنار هم با سوگواری در عزای سرورو سالار شهیدان عالم بر سر و سینه زدند تا بگویند امام حسین مبدأ اتحاد است.

شیعه و سنی کنار هم نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و تا پایان عزاداری سرورشان امام حسین (ع) اشک‌های ماتم بود که از دیدگانشان جاری می‌شد.

رنگ و بوی عاشورا در کردستان نمایان است و مردم خطه کردستان و مردم بیجار آمدند تا پیام امام حسین علیه‌السلام و روز عاشورا را که مبارزه با ظلم و ظالم است را به جهانیان گوشزد کنند.

امروز حسینیان آمدند تا با خلق شوری حسینی و فریاد لبیک یا حسین، تا قیامت لبیک‌گوی آرمان‌های اسلام ناب محمدی شوند.

در پایان عزاداری عاشورای حسینی، مردم عزادار «بیجار گروس» با تجمع مقابل مسجد قائم دعای فرج صاحب‌الزمان (عج) خوانده و خیمه‌های عزا را به نماد خیمه‌های امام حسین (ع) و یاران باوفایش آتش زدند و بر سر و سینه زدند.

و مداح چه خوش می‌گوید: کاش بودیم آن زمان کاری کنیم/ از تو و طفلان تو یاری کنیم

کاش ما هم کربلایی می‌شدیم / در رکاب تو فدایی می‌شدیم

«السلام علیک یا ابا‌عبدالله‌الحسین (علیه‌السلام)»

 

انتهای پیام/79015/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول