اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آئین خیمه‌سوزان در جنوب پایتخت برگزار شد

همزمان با عاشورای حسینی مردم خداجوی ایران اسلامی به یاد واقعه عاشورا آئین خیمه‌سوزان و تعزیه واقعه کربلا را اجرا و در رثای سرور سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

آئین خیمه‌سوزان در جنوب پایتخت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دقایقی پیش همزمان با ظهر عاشورای حسینی مردم خداجوی ایران اسلامی در آئین خیمه‌سوزان شرکت کرده و ضمن مشاهده تعزیه‌خوانی گروه‌های مختلف در رثای اهل بیت عصمت طهارت اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود زدند.

بر اساس گزارش خبرنگاران اعزامی فارس در شهرها، بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف پهنه جنوب تهران با حضور پرشور عاشقان آل‌الله در حال برگزاری است. آئین خیمه‌سوزان همچون سنوات گذشته در روستای آب باریک شهرستان ورامین با اخلاص و شکوه خاصی در حال برگزاری است.

خبرنگار اعزامی فارس به ورامین نیز از برگزاری باشکوه و با صلابت این آئین در شهر ورامین و بخش‌های مختلف این شهرستان خبر می‌دهد.

آئین خیمه‌سوزان در شهرستان ری و بخش‌ها و شهرهای تابعه آن بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بر اساس سناریویی برگرفته از مقاتل و کتاب‌های تاریخی در حال برگزاری است.

شهرستان مذهبی و ولایی پیشوا نیز دوشادوش دیگر شهرستان‌های پهنه جنوب تهران در برگزاری این آئین پیشگام شده است.

شهرستان پاکدشت دیگر میعادگاهی است که با حضور پرشور و عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌‌الحسین(ع) آئین خیمه‌‌سوزان در حال برگزاری است.

کلمات، الفاظ و جملات دیگر قادر به وصف احساسات و احوالات مؤمنین و آزادگان جهان در عصر روز عاشورا قابل وصف نیست، مردم و زن پیر و جوان، کودک و نوجوان همه آمده‌‌اند تا به اندازه وسع خود در عزای حضرت حسین(ع) به اقامه عزا پرداخته و اشک ماتم بریزند. نه جوان و نوجوان بلکه آنچه قابل وصف است و ویژگی خاصی در برگزاری این مراسم می‌دهد حضور پیرغلامان و شیرزنانی است که با سن کهن، عصا بدست و یا بر روی ویلیچر خود را به مراسم امام حسین(ع) رسانده و در عزای شیرمردان واقعی کربلا اقامه عزا کرده و اشک ماتم می‌ریزند.

ملت غیور ایران اسلامی همزمان با عصر عاشورا و با قلبی آکنده از آه و اندوه دست به دعا برداشته و برای فرج یگانه منجی بشریت موفقیت ایران اسلامی دعا می‌کنند.

انتهای پیام/2462/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول