اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

برگزاری مراسم "خیرات سیدالشهدا" توسط اهل سنت خراسان‌جنوبی

همزمان با عاشورای حسینی مراسم "خیرات سیدالشهدا" توسط برادران اهل سنت خراسان‌جنوبی برگزار شد.

برگزاری مراسم "خیرات سیدالشهدا" توسط اهل سنت خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امروز در کنار شیعیان خراسان جنوبی برادران اهل سنت در مناطق سنی‌نشین استان از جمله شهرستان درمیان در عاشورای حسینی به عزاداری پرداختند.

برادران اهل سنت شهرستان مرزی "درمیان" استان خراسان جنوبی امسال نیز مراسم "خیرات سیدالشهدا" را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار و از قیام حضرت امام حسین (ع) تجلیل کردند.

آنان طی سنت هر ساله در روز عاشورا با پختن "غلور" و آش نذری با عنوان "خیرات سیدالشهدا" ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) به نمایش می‌گذارند.

در شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان و اغلب روستاهای این شهرستان این مراسم امروز برگزار شد و عزاداران اهل سنت به اطعام مردم پرداختند.

در روستاهای درمیان امروز مردم سنی در کنار برادران شیعه خود به سوگواری پرداختند.

در روزهای گذشته نیز بزرگان، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت در مناطق آسیابان، نوزاد، درخش و دیگر مناطق شهرستان درمیان به دعوت هیئت‌های عزاداری شیعیان لبیک گفته و در مراسم عزای حسینی شرکت کردند.

حوزه علمیه الصدیق بیرجند که ویژه برادران اهل سنت است نیز در وب‌سایت رسمی خود مطلبی را در مورد قیام امام حسین(ع) با عنوان هدف قیام حضرت حسین (ع) احیای نظام شورایی اسلام بوده است منتشر کرد.

در این مطلب آمده است: هدف قیام امام حسین (ع) قطع استبداد و بر پا کردن نظام شورایی است.

از جایی که با آمدن یزید پلید چنین نظامی با خطر کامل روبرو شد و سیدالشهدا که قرآن مجسم و از جویبار نبوت سرشار بود و به یقین نابودی نظام اسلامی را با روی کار آمدن یزید به خوبی و به یقین درک می‌کرد با قیام و خون خود به مسلمانان نشان داد که نباید در مقابل استبداد کوتاه بیایند.

امروز جوامع اسلامی به ویژه در کشورهای استبدادزده عربی باید سید و سرور شهیدان را سرمشق خود قرار دهند و بهترین درس زندگی خود را از بهترین و نزدیکترین فرد به پیامبر مکرم اسلام (ص) بیاموزند.

انتهای پیام/2248/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول