اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

انحراف از راه پیامبر عامل رویارویی با اباعبدالله الحسین (ع) بود

امام جمعه مهدیشهر گفت: انحراف از راه پیامبر (ص) و غفلت از آخرت و دنیاپرستی در دوران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عوامل رویارویی با آن حضرت است.

انحراف از راه پیامبر عامل رویارویی با اباعبدالله الحسین (ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی برق منطقه‏ای سمنان، هم‏زمان با ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادار آن حضرت، با حضور مدیرعامل و کارکنان شرکت برق منطقه‏ای سمنان، مراسم عزاداری در نمازخانه این شرکت برگزار شد.

امام جمعه مهدیشهر در این مراسم با بیان عظمت قیام و نهضت امام حسین (ع) اظهار داشت: نهضت عاشورا همانند دانشگاهی است که در ابعاد مختلف می‏توان از آن درس‏های فراوانی آموخت.

حجت‏الاسلام محمد بارانی با بیان این پرسش که چه اتفاقی باعث شد تا پس از پیامبر اکرم (ص) مسلمانان برابر فرزند پیامبر (ص) ایستاده و او را به شهادت برسانند، گفت: انحراف از راه پیامبر (ص) و غفلت از آخرت و دنیاپرستی در دوران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، عوامل رویارویی با آن حضرت است؛ به گونه‏ای که خود حضرت در روز عاشورا بی‏اثر بودن سخنانش را برابر دشمنان، به دلیل حرام‏خواری آنان دانست.

بارانی افزود: خداوند متعال همه روزه انسان‏ها را به سوی خود دعوت می‏کند؛ ولی مردم کمی به سوی خداوند تمایل و توجه پیدا می‏کنند.

امام جمعه مهدیشهر جاذبه تبلیغات دشمنان دین، وسوسه شیطان و ایادی او، خواهش‏های نفسانی و جاذبه‏های دنیا را از عواملی برشمرد که انسان را در رسیدن به طاعت الهی و طی کردن مسیر سعادت محروم می‏کند.

وی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) را کانون روشنایی و معنویت دانست و گفت: هر کس خود را در معرض روشنایی و نورانیت امامان معصوم قرار دهد، از کجی، انحراف و گمراهی مصون خواهد ماند.

در ادامه این مراسم حاضران با مصیبت‏خوانی یکی از مداحان به عزاداری و سینه‏زنی پرداختند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول