اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

درک درس عاشورای حسینی(ع) مسیر رستگاری است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: درک درس قیام عاشورای امام حسین(ع) مسیر اصلاح و رستگاری جامعه بشریت در تمام زمان‌هاست.

درک درس عاشورای حسینی(ع) مسیر رستگاری است

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: درسی که امام حسین(ع) با قیام عاشورا در ابعاد مختلف به جامعه بشریت داد مسیر اصلاح و رستگاری برای آنان است.

وی افزود: به هر میزان این درس را درک کنیم و در مسیر آن حرکت کنیم قطعاً به همان میزان به رستگاری و اصلاح نزدیک‌تر خواهیم شد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امام حسین(ع) در این راستا می‌فرمایند، هر کس با من بماند به شهادت می‌رسد و هر کس با ما نباشد به فتح و پیروزی نخواهد رسید.

 حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه پیامبر عظیم‌الشان اسلام در مورد امام حسین(ع) فرمودند، «حسین منی و انا منی حسین»، اظهار کرد: در تفسیر این عبارت گفته شده است که حسین(ع) فرزند نبی خاتم "نوه بزرگوار آن حضرت است" و رسول اکرم(ص) اگر فرمودند «و انا من حسین» از این باب بوده است که مکتب اهل بیت (ع) که حقیقت اسلام بوده و اسلام حقیقی در آن تجلی دارد، توسط امام حسین (ع) باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه این بدین معنی است که بقای مکتب حیات‌بخش اسلام با قیام و نهضت امام حسین(ع) است، اظهار کرد: امام حسین(ع) عامل بقای حقیقت اسلام است و در حقیقت احیا و ماندگاری دین اسلام را تثبیت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: امام حسین(ع) با قیام عاشورای خود مانع از تحریف دین اسلام شد و نگذاشت اسلام از مسیر اصلی خود منحرف و سنت‌های پیامبر به فراموشی سپرده شود.

حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه محبان و پیروان سیره اهل بیت و امام حسین(ع) از سعادتمندان هستند، تصریح کرد: ماندگاری نام و دین اسلام به واسطه قیام و نهضت عاشورا و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر  و زنده نگه داشتن دستورات دین اسلام بود.

وی شهادت امام حسین(ع) را موجبات حفظ دین اسلام بیان کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن احکام الهی در سایه پاسداری و رواج و زنده نگه‌داشتن امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف قیام و نهضت امام حسین(ع) است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، مسیر قیام عاشورا همیشه باز است و ما باید از این نهضت بهره‌ بگیریم.

 حسینی‌شاهرودی افزود: سفره امام حسین(ع) سفره‌ای است که برای بشریت پهن بوده و خداوند تبارک و تعالی برای همیشه آن را حفظ خواهد کرد.

وی در پایان گفت: هرکس به اندازه ظرفیت، درک و فهم خود باید از این قیام بهره‌ بگیرد چراکه درک از این مکتب الهی عزت و سربلندی انسان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/79002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول