اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عزاداران حسینی در شهمیرزاد:

مصوبه شهرستان شدن شهمیرزاد اجرا شود

عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در جای جای شهمیرزاد، پس از سوگواری در روز تاسوعای حسینی تأکید کردند: مصوبه شهرستان شدن شهمیرزاد که در دولت به تصویب رسیده است، اجرا شود.

مصوبه شهرستان شدن شهمیرزاد اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مردم همیشه در صحنه و پرشور و اشتیاق شهمیرزاد در روز تاسوعای حسینی، با برگزاری آیین‏های ویژه این روز، بار دیگری میثاقی مستحکم با سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بستند و بر ادامه راه شهدای کربلا تأکید کردند.

هیئت‏های عزاداری با حضور مردم بومی شهمیرزاد و گروه‏های مقیم این نقطه از استان سمنان امروز با برپایی دسته‏های زنجیرزنی و حلقه‏های سینه‏زنی، در مساجد و تکایا و خیابان‏های اصلی شهر شهمیرزاد و روستاها و مناطق مختلف این منطقه، ادامه راه امام حسین (ع) را در روز عاشورا و قیام حسینی در کربلای معلی، هدف اصلی خود در برپایی این آیین‏ها اعلام کردند.

هیئت‏های سوگوار از دست دادن سرور و سالار شهیدان، در حاشیه این برنامه‏ها به بیان یکی از خواسته‏های اصلی خود یعنی اجرای مصوبه دولت مبنی بر شهرستان شدن شهمیرزاد پرداختند.

همچنین در حاشیه اجرای برنامه‏های هیئت‏های عزاداری، دسته‏روی و سینه‏زنی در شهمیرزاد که در همه حسینیه‏ها، تکایا و مساجد این منطقه انجام شد، عزاداران حسینی طوماری را امضا کردند که در آن تأکید شده بود، شهمیرزاد باید هر چه سریع‏تر صاحب فرمانداری شده و مصوبه دولت در این زمینه اجرایی شود.

در این طومار خطاب به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و فرزند برومند استان سمنان آمده بود که مصوبه قانونی شهرستان شدن شهمیرزاد باید هر چه سریع‏تر عملیاتی شود و مسئولان عالی دولت در استان، نسبت به اجرای این مصوبه اقدام عاجل کنند.

مردم شهمیرزاد که امضای صدها نفر از آنها پای این طومار دیده می‏شد، بار دیگر تأکید کردند که تعلل و تأخیر در اجرای مصوبه قانونی دولت در اوایل سال جاری مبنی بر شهرستان شدن شهمیرزاد باید کنار گذاشته و شهمیرزاد هر چه سریع‏تر به عنوان شهرستانی مجزا معرفی شود.

شهمیرزادی‏های معترض که اعتقاد داشتند شهر نمونه گردشگری بین‏المللی آنها قابلیت پذیرش جمعیتی بیش از چندین برابر آمارهای موجود را با شهرستان شدن داراست، در طومار خود به به بیان نکاتی اشاره کرده بودند که حکایت از خواسته به‏ حق آنها داشت.

مردم عزادار از رئیس دولت خواسته بودند تا به دور از هرگونه فشار سیاسی برخی جریان‏های معلوم‏الحال که عمدتاَ به دنبال دریافت آرای مردمی و افزایش قدرت خود در منطقه هستند، خواسته آنها را که در گذشته به تصویب دولت رسیده است، به مرحله اجرا برساند.

این طومار به امضای خیل عظیمی از مردم در هیئت‏های عزاداری، گروه‏های دسته‏روی و نمازگزاران و سوگواران مساجد مصلی، ولی عصر (عج)، دروازه، سبز تپه، جامع، قائم و . . . و حسینیه محرم دشت، هیئت شهمیرزادی‏های مقیم تهران، هیئت پروری‏ها و . . . رسیده است.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول