اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس کمیته روابط خارجی سنا:

وضع تحریم‌های جدید برای تقویت موضع آمریکا در مذاکره با ایران لازم است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت که وضع تحریم‌های جدید علیه ایران برای تقویت موضع کشورش در برابر ایران ضروری است.

وضع تحریم‌های جدید برای تقویت موضع آمریکا در مذاکره با ایران لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی دیلی‌بیست گزارش داد سناتورهای آمریکایی علی‌رغم تلاشهای جان کری، خواهان وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

قرار است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا پشت درهای بسته با کمیته بانکداری مجلس سنا ملاقات کند و اعضای این کمیته را در جریان مذاکرات هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران در ژنو قرار دهد. با این حال، نمایندگان این کمیته نظر دیگری دارند و  به دیلی‌بیست گفته‌اند تشدید تحریم‌ها موضع آمریکا در مذاکرات را تقویت می‌کند.

پیش از این سخنگوی کاخ سفید هشدار داده بود که تصویب تحریم‌ها در حال حاضر «اشتباه» است. وی با گفتن اینکه وضع این تحریم‌ها گزینه‌های آمریکا را محدود می‌کند و به سمت حمله نظامی می‌برد، گفت: «مردم آمریکا خواهان وارد شدن در جنگ نیستند. چیزی که ما می‌خواهیم یک وقفه موقت در تحریم‌هاست.»

رابرت منندز یکی از اعضای کمیته بانکداری که رئیس کمیته روابط خارجی سنا هم هست، گفت: «مخالفم. تحریم‌های جدید برای تقویت موضع دولت در مذاکره با ایران لازم است.»

وی افزود: «این کار، هدف کنگره را روشن خواهد کرد و در همان حال، به مذاکره‌کنندگان فرصت می‌دهد که بگویند چه اتفاقی در شرف انتظار است. از نظر من، این هم سیاست تشویق است و هم سیاست تضمین.»

منندز افزود: تصمیم‌گیری درباره وضع تحریم‌ها قبل از دور جدید مذاکرات بر عهده هری رید، رهبر حزب اکثریت سنا و تیم جانسون، رئیس کمیته بانکداری این مجلس است.

جانسون به دیلی‌بیست گفت هنوز درباره اینکه کمیته چه زمانی کار روی لایحه تحریم‌ها را آغاز کند، تصمیمش را نگرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول