اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

زنده‌‏یاد عسگراولادی مایه دلگرمی همه محرومان و امدادگران بود

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: زنده‌‏یاد حبیب الله عسگراولادی به عنوان عضو اصلی شورای مرکزی کمیته امداد و نماینده ولی فقیه در این نهاد، مایه دلگرمی همه امدادگران و محرومان بود.

زنده‌‏یاد عسگراولادی مایه دلگرمی همه محرومان و امدادگران بود

تبارک سبحانی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در حاشیه آیین یادبود حبیب انقلاب، با اشاره به ویژگی‌‏های بارز شخصیتی زنده‌‏یاد حبیب‏‌الله عسگراولادی اظهار داشت: امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) موارد و درس‌‏های زیادی از آن زنده‌‏یاد تلمذ کرده و آموخته‏‌اند.

وی گفت: او حتی در ایام تعطیل نیز برای پاسخ‏گویی به ارباب رجوع و افرادی که درخواست‏‌های عادی داشتند، شخصاً دست به کار می‏‌شد و گاهی 40 تا 50 نفر را در یک روز از نزدیک ملاقات می‏‌کرد.

سبحانی افزود: وی معتقد بود باید خودش به صورت چهره به چهره با این افراد صحبت کند؛ چرا که شاید سخنی داشته باشند که بخواهند رو در رو مطرح کنند و این موضوع درسی برای همه امدادگران است.

وی تصریح کرد: آن زنده‌‏یاد 90 درصد مراجعه‏‌کنندگان را خود شخصاً ملاقات کرده و به مسائل و مشکلاتشان رسیدگی می‏‌کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران ادامه داد: زنده‏‌یاد عسگراولادی آنقدر پرکار بود که حتی تا شش ماه پیش و قبل از وخیم شدن وضعیت جسمانی‏‌اش روزانه 15 تا 16 ساعت کار مداوم می‏‌کرد.

وی بیان داشت: آن زنده‌‏یاد به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان تاکید داشت تا از روستاهای دورافتاده و نقاطی که تاکنون کمتر مسئولی گام گذاشته، سرکشی کنیم.

سبحانی به طور نمونه به روستای دورافتاده «زیوان» از توابع حسن‏‌آباد قم اشاره کرد که در سال 89 و همراه با زنده‌‏یاد عسگراولادی به آنجا رفته بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تصریح کرد: آن عزیز سفر کرده و یار دیرین انقلاب، امام راحل و رهبری تاکید داشتند که در ماه رمضان خانواده‌‏های زندانیان، بیماران و سرکشی از بیمارستان‏‌ها را از یاد نبریم.

این مقام مسئول گفت: زنده‌‏یاد عسگراولادی همواره سفارش می‌‏کرد که اگرچه حتی اعتبارات کمیته امداد کم باشد، هیچ مراجعه‌کننده مستحقی را دست خالی از آن بیرون نفرستیم.

وی خاطرنشان کرد: آن زنده‏‌یاد یکی از سعادت‌های هر مردی را جان به جان‏‌آفرین تسلیم کردن در حین انجام کار برمی‏‌شمرد تا اینکه این مسئله برای خودش نیز حادث شد.

سبحانی ابراز امیدواری کرد؛ درس‏‌هایی که از این بزرگ‏‌مرد تاریخ انقلاب آموختیم را بتوانیم به شایستگی در جهت خدمت به محرومان و مستضعفان به کار بندیم.

انتهای پیام/2568/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول