اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: توافق هسته‌ای که من از آن مطلعم از بد هم بدتر است

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر تداوم تحریم‌ها علیه ایران را خواستار شد و گفت معامله‌ هسته‌ای که قرار است میان ایران و 1+5 صورت گیرد، از بد هم بدتر است.

نتانیاهو: توافق هسته‌ای که من از آن مطلعم از بد هم بدتر است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» دیروز بار دیگر از توافق هسته‌ای احتمالی با ایران ابراز ناخرسندی کرد و گفت تا جایی که از بندهای این توافق اطلاع دارد، چنین معامله‌ای به ایران اجازه می‌دهد به پیشرفت برنامه هسته‌ای خود ادامه داده و در عین حال فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که در نشست «انرژی جایگزین» در تل‌آویو صحبت می‌کرد، در مورد توافق احتمالی ایران و گروه 1+5 گفت: اسرائیل گزینه دیپلماتیک را به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهد، اما ما راهکار دیپلماتیک واقعی‌ای می‌خواهیم به طور کامل توان نظامی هسته‌ای را از این کشور بگیرد.

وی افزود: پیشنهادی که الان روی میز است و داریم از جزئیات آن مطلع شویم، از بد هم بدتر است. این توافق توان هسته‌ای ایران برای اهداف نظامی را حفظ می‌کند و در عین حال تحریم‌های آن‌ها را به میزان چشم‌گیری کاهش می‌دهد. خطر دیگر این است که این توافق به ایران به عنوان کشوری در آستانه هسته‌ای شدن، مشروعیت می‌بخشد. این بر خلاف منافع جامعه بین‌الملل است.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی همچنین تداوم تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را خواستار شده و گفته است جامعه جهانی نباید برای توافق با ایران عجله کند.

نتانیاهو اصلی ترین مخالف توافق هسته‌ای با ایران به شمار می‌آید. وی که تنها شرط یک معامله خوب را توقف کامل برنامه هسته‌ای ایران می‌داند، پیش از این هم به آمریکایی‌ها نسبت به معامله بد با ایران هشدار داده است. برخی رسانه‌ها نیز گزارش داده‌اند مخالفت‌های فرانسه در دور تازه مذاکرات هسته‌ای در ژنو به تحریک اسرائیل انجام گرفته است. کارشکنی «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در این دور از مذاکرات موجب شد تا گفت‌وگوها بدون توافق به پایان برسد.

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 روز 29 آبان بار دیگر در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه اختلافات طرفین بسیار کمتر از قبل شده، ابراز امیدواری کرده است که در هفته‌های آینده یک توافق هسته‌ای به دست آید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول