اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌حیدریه:

محرم ماه ظلم‌ستیزی است

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: محرم ماه ظلم‌ستیزی، عزت و ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

محرم ماه ظلم‌ستیزی است

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌ حیدریه اظهار داشت: ماه محرم در عرف جامعه اسلامی ما، ماه مصیبت و عزا است چون با شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یارانش و اسارت خاندان آن حضرت مصادف شده و این ماه یادآور حادثه دردناکی است که به عنوان ماه حماسه و جهاد و پیروزی خون بر شمشیر است.

این مقام مسئول گریه بر امام حسین(ع) را در راستای حفظ این تعالیم و زنده نگه‌ داشتن کربلا ارزشمند خواند و اضافه کرد: آن حضرت را در مظلوم‌ترین شرایط در تنگناها قرار دادند و هر کس غیر از امام حسین(ع) بود به یقین از اهدافش دست بر می‌داشت اما آن حضرت با کار خارق‌العاده در کربلا درس مقاومت و انحراف‌ناپذیری به همه انسان‌ها دادند.

شریعتی‌تبار بیان داشت: بهترین راه دفاع از کربلا عمل به فکر امام‌ حسین(ع) است و در وهله اول ما باید امام حسین(ع) را بشناسیم و به راحتی او را از دست ندهیم چرا که دشمنان می‌خواهند حسین(ع) را از ما بگیرند.

امام جمعه تربت حیدریه ضرورت پالایش در عزاداری‌ها را یادآور شد و گفت: هر کاری که در آن وهن باشد و اقتدار شیعه را بشکند باید در عزاداری‌ها کنار گذاشته شود و این وظیفه سنگین مداحان است که جلوی انحرافات را بگیرند.

وی تصریح کرد: چون مهم‌ترین حماسه تاریخ بشریت که همان حماسه حسینی است در این ماه رخ داده لازم است ما در محافل و مجالس حسینی به ابعاد محرم توجه کنیم به طوری که هم عزاداری و نوحه‌سرایی برای مظلومیت امام حسین(ع) کرده و هم از حماسه حسینی و عزت و آزادگی آن حضرت درس‌های لازم را فرا گیریم.

شریعتی‌تبار تصریح کرد: بدون تردید زنده ماندن اسلام و به ویژه اسلام ناب محمدی که همان مکتب اهل بیت(ع) است از برکات قیام امام حسین(ع) است؛ پیروزی و تداوم انقلاب و مقاومت 35 ساله ملت ایران چه در دوران دفاع مقدس و چه در سایر مراحل نیز از این قیام بهره برده و بشریت امروز و نسل‌های آینده برای پاسداری از عزت و شرف در برابر مستکبرین عالم و برای برخورداری از زندگی آزادانه و همراه با کرامت و شرافت نیز نیاز مبرم به فرهنگ کربلا و مکتب عاشورا دارند.

خطیب جمعه تربت‎ حیدریه عنوان داشت : امام زمان‌(عج) هم برای گسترش عدالت با پرچم امام حسین‌(ع) قیام خواهند کرد و علت دشمنی ستمگران در طول تاریخ و مزدوران جبهه استکبار مانند وهابیون با مجالس حسینی به دلیل همین درس‌های جاودانه و عزت‌بخش کربلا است.

وی در پایان اظهار داشت: ما امیدواریم طوری برای جلسات عزای امام‌ حسین(ع) برنامه‌ریزی شود که با شور و شکوه هرچه بیشتر برگزار شود و به تقویت آگاهی، دینداری، اخلاق و ولایت مداری جامعه بپردازد.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول