اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

امام حسین (ع) با بدعت‏ها و انحرافات مبارزه کرد

امام جمعه شاهرود گفت: امام حسین (ع) در قیام عاشورا در حقیقت با بدعت‏ها و انحرافات مبارزه کرد.

امام حسین (ع) با بدعت‏ها و انحرافات مبارزه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام محمود ترابی در جمع جوانان و نوجوانان عاشورایی شاهرود در چهارراه مدرسه قلعه با اشاره به این‌که بینش درونی باعث می‏شود انسان مغرور نشود و فریب نخورد، گفت: امام حسین (ع) در ابتدا به دنبال ایجاد بینش رفتاری در افراد بود تا بدین وسیله بینش درونی در انسان‏ها ایجاد شود.

وی با بیان این‌که در وصیت‏نامه امام حسین (ع) که در مدینه به برادرش محمد بن‏ حنفیه نوشته شده، آمده است: «وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی»، خاطر نشان کرد: اصلاح به 2 صورت ظاهری و باطنی انجام می‏شود و امام حسین (ع) به هر 2 نوع اصلاح توجه داشته است.

امام جمعه شاهرود اصلاح ظاهری را مقدم بر اصلاح باطنی دانست و تصریح کرد: اصلاح ظاهری زمینه‏ساز اصلاح باطنی است؛ به همین دلیل حضرت بلافاصله بعد از آن‌که فرمود می‏خواهم امت را اصلاح کنم، اول مسئله امر به معروف و نهی از منکر را مطرح فرمود؛ چون یک اصلاح ظاهری است.

ترابی با تاکید بر این‌که امام حسین (ع) ابتدا روش رفتاری را مطرح می‏کند چون تا روش رفتاری نباشد، بینش درونی برای انسان حاصل نمی‏شود، عنوان کرد: تا انسان به آداب شریعت مؤدب نشود یعنی تا به احکام ظاهری عمل نکند، به آن بینش معنوی درونی نخواهد رسید.

امام جمعه شاهرود با اشاره به این‌که تکلیف‏گرایى از منظر رهبران الهى همان رسیدن به اهداف و غایات مشروع با استفاده از وسایل و ابزار مشروع است، اظهار داشت: بررسى قیام حسینى از این منظر با توجه به وظایف گسترده امامان (ع) در عرصه تبلیغ دین بسیار ضروری است.

ترابی تصریح کرد: مبارزه با بدعت‏ها و انحرافات و برپایى حکومت اسلامى همچنین حرکت ارتجاعى ایجاد شده در جامعه اسلامى بعد از پیامبر اکرم (ص) که زنده کردن تعصبات قبیله‏اى و نژادى، تقسیم غیرعادلانه بیت‏المال و حیف و میل آن، خویشاوند سالارى، تحریفات عقیدتى و سرکوب معترضان، علائم و نشانه‏هاى آن بود، انسان را به این نتیجه می‏رساند که وظیفه شرعى همان بود که امام حسین (ع) انجام داد.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر این‌که امام حسین (ع) در واقعه عاشورا به معرفی اهل‌بیت پیامبر (ص) و آل ابوسفیان پرداخت، اظهار داشت: او با این کار امام حق را معرفى و به همگان اعلام کرد که با شهامت باید علیه حکومت فسق و ظلم قیام و روح عزت و دورى از ذلت را زنده کرد.

انتهای پیام/74003/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول