اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تاسوعای حسینی

جنوب پایتخت غرق عزا و ماتم شد

همزمان با تاسوعای حسینی مردم با حضور در بقاع متبرکه، امامزاده‌ها، مساجد، هیئت‌های مذهبی و ... به اقامه عزا پرداختند.

جنوب پایتخت غرق عزا و ماتم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با تاسوعای حسینی در روزی که به نام نامی علمدار کربلا، ماه منیر، قمر بنی‌هاشم، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) است مردم با حضور پرشور خود در بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایا در عزای سرور و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.

شور و حال دیگری جنوب پایتخت را فرا گرفته است. جنوب تهران یک پارچه سیه‌پوش شده‌اند. پیر و جوان، زن و مرد، نوجوان و کودک همه به عشق ابوالفضل‌العباس و حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به میدان آمده و بار دیگر با ارزش‌های والای دین مبین اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

به گزارش فارس، تمام معابر و خیابان‌های منتهی به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع)‌ در حال حاضر مملو از دسته‌های عزاداری و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز میعادگاه دیگری است که عاشقان ائمه اطهار(ع)‌ با اجتماع پرشور در آن به اقامه عزا می‌پردازند. امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد، هیئت‌ها و تکایای جنوب پایتخت از ساعات ابتدایی امروز شاهد حضور پرشور و حماسی عاشقان اهل‌بیت(ع) است که آمده‌اند ضمن اقامه عزا برای غریب فاطمه(س) به دشمنان اسلام بگویند همچنان تا آخرین نفس پای آرمان‌ها و ارزش‌های دینمان ایستاده‌ایم.

امامزاده جعفر پیشوا(ع)‌ از ساعات ابتدایی امروز میزبان ده‌ها هیئت عزاداری است که از نقاط مختلف خود را به این مکان رسانده‌اند تا در این فضای معنوی و روحانی در عزای سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه خود زده و اشک ماتم بریزند.

ورامین شهر قیام 15 خرداد نیز یکپارچه غرق در عزا و ماتم شده است. عزاداران حسینی آمده‌اند تا ضمن اقامه عزا ارزش‌های انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام را به نسل آینده و وارثان قیام 15 خرداد انتقال دهند.

شهرستان پاکدشت نیز امروز غرق در اشک و ماتم شده است. مصلای بزرگ شهرستان پاکدشت، هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه، ‌امامزاده ابوطالب، امامزاده ده‌‌امام و همه بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان مملو از شور حسینی است.

در بخش‌های مختلف ری و بخش کهریزک، فشافویه، خاوران، قلعه‌نو و شهرهای قیامدشت، خاورشهر و باقرشهر نیز شکوه و جلال حسینی به چشم می‌خورد.

این گزارش‌ حاکی است که با حضور پرشور دستجات عزاداری عبور و مرور در نزدیکی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) به قدری به کندی صورت می‌گیرد اما با تدابیر شهری جنوب پایتخت زائران و مجاوران و عاشقان حضرت عبدالله‌الحسین(ع) که برای اقامه عزا به جنوب تهران آمده‌اند در عبور و مرور دچار مشکل نمی‌شوند.

انتهای پیام/2462/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول