اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نهم ماه محرم انجام شد

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در بیوت مراجع تقلید

همزمان با تاسوعای حسینی مراسم ویژه عزاداری در بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم برپا شده است.

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در بیوت مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شهر مقدس قم در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شده است و شهر عش آل محمد در نهمین روز ماه محرم که منتسب به علمدار کربلا ابوالفضل العباس (ع) است، حال و هوای ویژه‌ای دارد.

از نخستین ساعات امروز، دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی حرکت خود را از نقاط مختلف این شهر به سمت بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت (س) آغاز کرده‌اند و صدای نوحه و عزا از همه‌ی نقاط این شهر به گوش می‌رسد.

در بیوت مراجع عظام تقلید حضرات آیات نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی، وحیدخراسانی، صافی‌گلپایگانی و ... نیز مراسم‌ ویژه عزاداری در تاسوعای حسینی به شکل ویژه‌ای برگزار شده و عزاداران حسینی با حضور در این مراسم‌ در سوگ شهادت امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع) و دیگر شهدای کربلا به سر و سینه زده و اشک ماتم می‌ریزند.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم‌ سوگواری و عزاداری به شکل بسیار باشکوهی برگزار شده و جمعیت بسیار زیادی در این مراسم شرکت کرده‌اند.

در تاسوعای حسینی، شهر قم همچنین میزبان هزاران نفر از زائران داخلی و خارجی است که برای حضور در مراسم‌ عزاداری ویژه این ایام به این شهر سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/2258/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول