اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با محکوم کردن ترور یکی از رهبران عمل اسلامی لبنان

نصرالله: عاملان ترور شیخ سعدالدین خط مقاومت را هدف قرار داده‌اند

سید حسن نصر‌الله دبیر کل حزب الله با انتقاد از موضع برخی از جریان‌های سیاسی که در قبال ترور اخیر در لبنان سکوت پیشه کرده‌اند، گفت: ترور شیخ «سعدالدین غیه» نشانه مسیری خطرناک و هدف قرار دادن جریان مقاومت است.

نصرالله: عاملان ترور شیخ سعدالدین خط مقاومت را هدف قرار داده‌اند

به گزارش خبرگزای فارس به نقل از شبکه خبری المنار، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله در شب تاسوعای حسینی با اشاره به ترور شیخ سعدالدین غیه از رهبران جبهه عمل اسلامی لبنان گفت: ترور شیخ سعد الدین غیه نشانه مسیر خطرناک و هدف قرار دادن خط و مسیر مقاومت است.

 دبیر کل حزب الله ترور شیخ سعد الدین غیه را محکوم کرد و اظهار داشت : چاره‌ای ندارم جز این که در ابتدا در مورد حادثه دردناک و غم انگیز که صبح امروز در طرابلس اتفاق افتاد و در آن برادر مجاهد و مقاوم شیخ سعد‌الدین غیه با تیر خشم و کینه ترور شد و قبلا نیز تلاش‌هایی برای ترور وی صورت گرفته بود.

شیخ «سعدالدین غیة» یکی از مقامات مسئول در جبهه «عمل اسلامی» صبح دیروز در منطقه «السویقة» در «طرابلس» به ضرب گوله دو فرد مسلح از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و ترور شد.

حزب الله لبنان پیش از این با صدور بیانیه‌ای این ترور را محکوم و آن را اقدامی جنایت آمیز توصیف کرده بود.

حزب‌الله در بیانیه خود ترور کینه توزانه شیخ سعد الدین غیه را به دست قاتلان ناشناس محکوم کرد و افزود: این ترور که یکی از شخصیت‌های آگاه اسلامی را مورد هدف قرار داده بود نتیجه طبیعی گفتمان تحریک‌ آمیزی است که بعضی از گروه‌ها در طرابلس و دیگر مناطق لبنان به کار می برند که کشور را به سمت فضایی نامعلوم پیش می‌برد و حادثه ترور شهید غیه یکی از نتایج آن است.

حزب الله در این بیانیه نهایت تسلیت و تبریک خود را به رهبران و اعضاء و طرفداران جبهه عمل اسلامی و تمام مسلمانان و مردم لبنان ابراز کرد و از دستگاه‌های قضایی مربوطه خواست تا عاملان این حادثه را هر چه سریعتر شناسایی کرده و آنها را برای مجازات به دست عدالت تحویل دهد تا عبرتی برای دیگران باشد و تا اینکه مجازات آنها ریشه فتنه‌ای را که در بین مردم لبنان افتاده و عواقب آن ناخوشایند است، قطع کند.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود افزود که دو انفجار طرابلس و انفجار در ضاحیه جنوبی و این ترور همه مواردی خطرناک است ومسئله تعداد شهدای این حوادث یا حجم بسته ای انفجاری یا مواردی از این دست نیست بلکه دولت و همه نیروو های سیاسی باید با این قضیه با نهایت حساسیت برخورد کند.

دبیر کل حزب الله در ادامه سخنانش گفت: این ترور در واقع هدف قرار دادن خط مقاومت است و هدف قرار دادن هر تفکری که خواهان وحدت و نزدیکی بین مسلمانان است و این مسئله هدف قرار دادن هر موضع ملی علامه‌مند به همزیستی لبنانی‌ها است. این ترور در واقع هدف قرار دادن هر عقلی است که اولویت‌ها را به شکلی متفاوت از جریان‌های تکفیری و سنتی در منطقه تنظیم می‌کند. و این ترور هدف قرار دادن هر فکری است که شجاعت دارد تا موضع متفاوت خود را با جریان‌های تکفیر و قتل در لبنان و منطقه با شجاعت بیان کند.

وی افزود که این حادثه به شدت محکوم شده است و هر مقدار که تعابیر در محکومیت این ترور زیاد باشد چه چیزی را می‌تواند تغییر دهد با وجود اینکه برخی گروه‌های سیاسی که ادعای علاقه به امنیت و سلامت مردم لبنان را دارند و برخی از گروه‌های پارلمانی اصلی این ترور را نادیده گرفته‌اند گویا که اصلا تروری رخ نداده است.

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت امنیتی لبنان تاکید کرد که باید درباره مسیر خطرناک هشدار داد و در مورد آن فکری کرد. این ترس وجود دارد که برای هدایت وضع داخلی لبنان به سمت معینی برنامه‌ریزی شده باشد.

وی فزود که دو انفجار طرابلس و انفجار در ضاحیه جنوبی و این ترور همه مواردی خطرناک است و مسئله تعداد شهدای این حوادث یا حجم بسته ای انفجاری یا مواردی از این دست نیست بلکه دولت و همه نیروهای سیاسی باید با این قضیه با نهایت حساسیت برخورد کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول