اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تجسم وقایع تاریخ اسلام

نمایشگاه «روضه رضوان» در نوش‌آباد گشایش یافت

نمایشگاه نمادین تجسم وقایع تاریخی اسلام از زمان پیامب اسلام(ص) تا حوادث کربلا با عنوان «روضه رضوان» در مجموعه فرهنگی خیمه‌گاه حسینی نوش‌آباد گشایش یافت.

نمایشگاه «روضه رضوان» در نوش‌آباد گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مصطفی چاپی، مسئول اجرایی نمایشگاه نمادین تجسم وقایع تاریخی اسلام از زمان پیامبر اسلام تا حوادث کربلا (روضه رضوان) در حاشیه برپایی آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه که در مساحت 2 هزار متر مربع تا پایان ماه صفر دایر است با هدف بازگویی تمامی مظلومیت و حقانیت اهل بیت (علیهم‌السلام)  در برابر ظلم دشمنان بویژه اباعبدالله الحسین(ع) و تجلی و تبلور تمام ارزش‌ها در برابر ضدارزش‌ها و بیان فضایل اهل بیت(علیهم السلام اجمعین) برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ حماسی عاشورا و معارف حسینی همچون فداکاری و ایثار ،شهادت طلبی، صبر و رضایت در راه خدا ،آزاد مردی و آزاد زیستن، مبارزه با ظلم و بطلان کفر و روحیه ظلم‌ستیزی در هر دوره و عصر و اعتلای فرهنگ انتظار از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه «روضه رضوان» است.

مسئول اجرایی نمایشگاه روضه رضوان تصریح کرد: در این نمایشگاه که برای دهمین سال متوالی برپا شده است نمونه‌هایی در اندازه‌های واقعی به شیوه‌ای کاملا جذاب در 35 غرفه همراه با بیان صوتی آن وقایع برای علاقه‌مندان به اهل بیت و مشتاقان نهضت حسینی بازسازی شده است.

به گفته وی، حدیث ثقلین، شورای سقیفه، خانه حضرت فاطمه(س)، شهادت حضرت علی(ع) در محراب مسجد کوفه، تشیع جنازه امام حسن(ع) و تیرباران پیکر مطهر آن حضرت، پناه دادن به مسلم بن عقیل، توبه کردن حر، شهادت چون غلام ابا عبدالله(ع)، پرتاب کردن سر وهب نصرانی توسط مادرش به طرف دشمنان از جمله غرفه‌های تأثیرگذار و دیدنی نمایشگاه روضه رضوان است.

چاپی ادامه داد: شهادت حضرت علی اکبر(ع)، حضرت قاسم(ع) ، شهادت حضرت عباس(ع) در علقمه، دف زدن و شادی اشقیا در شهادت امام حسین(ع) و یارانش، گودی قتلگاه، تل زینبیه، برگشت بی‌سوار ذوالجناح از قتلگاه به خیمه‌گاه، اسارت زنان و دختران اهل بیت و خرابه شام، خیمه و سرداب امام زمان (عج)، ساخت شبه سرداب در زیر حرم حضرت ابوالفضل با الهام از نمونه واقعی آن در وصف شرمندگی آب به دور قبر آن حضرت، سایه انداختن کبوتران بر بام خانه بر روی پیکر مطهر امام جواد(ع) از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: بازگویی وقایع در این نمایشگاه با غرفه «حدیث ثقلین و شورای سقیفه» به منظور شناسایی پیشینه کوفیان نسبت به جایگاه امامت و ولایت امام حسین(ع) و عدم بیعت با وصی پیامبر(ص) عظمت قبح کار کوفیان و لشکر یزید در شهادت امام، یاران و خاندانش را به روشنی و گویا برای بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشد و در غرفه «خانه حضرت زهرا(س)» عظمت و قربت حضرت فاطمه(س)در میان مردم بی‌وفای مدینه نشان داده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در غرفه‌های «برگشت بی‌سوار ذوالجناح از قتلگاه به خیمه‌گاه»، «خرابه شام» و «شهادت حضرت رقیه (س)» نیز عظمت قربت و مظلومیت خاندان امیر مؤمنان و فرزندانش کاملا محسوس و ملموس بازگو شده است.

چاپی یادآور شد: بازگویی صوتی وقایع در تمام غرفه‌ها، نصب احادیث مکتوب و مستند از «روضه کافی» از جمله جذابیت‌های این نمایشگاه است.

مسئول اجرایی روضه رضوان در پایان بیان داشت: نمایشگاه «روضه رضوان» همه روزه از هشت صبح تا ساعت 12 شب تا پایان ماه صفر در مجموعه فرهنگی مذهبی خیمه‌گاه حسینی جنب آستان امامزاده محمد بن زید بن علی بن ابی‌طالب(ع) شهر نوش‌آباد واقع در انتهای بلوار محرم پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول