اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

شفاعت یکی از ارزنده‌ترین رزق‌های عاشورا است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از رزق‌های عاشورا شفاعت است، گفت: شفاعت امام حسین(ع) همیشه با ما است و لحظه‌ای شفاعت ایشان از ما برداشته نمی‌شود.

شفاعت یکی از ارزنده‌ترین رزق‌های عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری امشب در جمع زائران و عزادارن حرم حضرت معصومه(س)، با تسلیت فرا رسیدن تاسوعای حسینی بیان کرد: شفاعت از رحمت‌های خاص خداوند است که به محبین، خاشعین و خاصان اختصاص دارد و همه نیاز به این شفاعت دارند به جز چهارده معصوم که نسبت به کل عالم دستگیری می‌کنند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های شفاعت تطهیر انسان‌ها است چراکه جز معصومین و انبیا، همه و حتی مومنین دارای ناخالصی‌هایی هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مومن هیچ‌گاه از گناه لذت نمی‌برد و از عمق وجودش گناه نمی‌کند، اضافه کرد: کسی که با امام و ولی خدا درگیر شود مرتکب گناهی نابخشودنی شده و خداوند آن را نمی‌بخشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: اگر انسان در باطن خود و بندگی خدا سست نباشد هیچ‌گاه لحظه‌ای از چشم و زبانش غافل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه لغزش‌ها و ترک اولی کار را برای مومنان دشوار می‌کند، بیان کرد: همین غفلت و گناه کوچک برای اینکه بین مومن و خدا حجاب شود، کافی است.

میرباقری ادامه داد: وقتی سیدالشهدا(ع) از مدینه بیرون آمد سران ملائکه و جن فوج فوج خدمت حضرت رسیدند و از ایشان خواستند که یاریشان کند و حضرت نپذیرفتند چراکه با شهادت خود شفاعت هدایت را برای شیعیان مهیا کردند.

وی با اشاره به اینکه همه خوبان و نیکان به شفاعت هدایت نیاز داشته و حتی انبیا، ملائکه و مقربین نیز به این شفاعت نیاز دارند، اضافه کرد: انسان در آخرت نیز به شفاعت ائمه نیاز داشته و با شفاعت ائمه انسان در قیامت سیر می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در این دنیا نیز نجات از گمراهی و ظلمات به برکت شفاعت ائمه اطهار محقق می‌شود و همگان به این شفاعت احتیاج دارند.

وی قسم دیگر شفاعت را شفاعت استقامت در راه عنوان کرد و بیان داشت: معنی شفاعت این نیست که هر کاری که خواستیم انجام دهیم و سپس وارد بهشت شویم.

میرباقری اضافه کرد: هیچ وقت شفاعت، بکاء و زیارت در مومن غرور ایجاد نمی‌کند و جلوی یاس مومن را می‌گیرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: یکی از رزق‌های عاشورا شفاعت است و همیشه شفاعت امام حسین(ع) با ما است و لحظه‌ای شفاعت ایشان از ما برداشته نمی‌شود.

انتهای پیام/2258/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول