اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی خبر داد

ارائه 800 دست لباس برای همیاران محرم در خراسان شمالی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی از ارائه بیش از 800 دست لباس برای همیاران محرم برای تامین نظم و امنیت در این استان خبر داد.

ارائه 800 دست لباس برای همیاران محرم در خراسان شمالی

هادی مهرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این البسه در راستای نظم‌بخشی و برقراری امنیت طی ایام عزاداری و تاسوعا و عاشورا در اختیار این افراد قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر هیئت‌های مذهبی با مراکز مرتبط با نظم و امنیت کارگاه‌های آموزشی برای تمامی هیئت‌های مذهبی استان انجام شده است، افزود: این کارگاه‌ها در سطح تمامی مراکز شهرستان‌های استان با حضور مسئولان ذیربط برگزار شده است.

مهرآبادی یکی از مصوبات نشست‌ها برای ساماندهی هیئت‌های مذهبی را انجام فعالیت‌های عزاداری از هفتم محرم به بعد دانست و گفت: خوشبختانه طی این ایام همکاری خوبی را از سوی هیئت‌های عزاداری در این راستا شاهد بودیم.

وی افزود: البته در هیئت‌های عزاداری حواشی شهر به خاطر عدم مشکل ترافیک محدودیتی در برپایی هیئت های عزاداری در معابر نداشتند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی به تدابیر انجام شده برای عزاداری هیئت‌ها در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: در این زمینه پلیس راهور با تشکیل تیم های لازم مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها مشکل خاصی در زمینه حضور و تجمع عزاداران در میادین مرکزی وجود نداشته است، افزود: امسال شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم‌های عزاداری هستیم که به همین منظور صدا و سیمای استان همه روزه بعد از نماز مغرب و عشاء در هر یک از شهرستان‌ها اقدام به ضبط و پخش برنامه های عزاداری با همکاری شورای هیئت‌های مذهبی استان داشته است.

* برپایی مراسم نخل گردانی در جاجرم

مهرآبادی همچنین یکی از برنامه‌های محوری عاشورا در خراسان شمالی را برپایی آیین نخل گردانی در همین روز در شهرستان جاجرم برشمرد.

وی اظهار کرد: قدمت این آیین عزاداری به چندین قرن قبل بازگشته و همه ساله شاهد برگزاری این آیین هستیم.

به گفته رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی، این مراسم با استقبال بی‌شمار مردم حتی از سایر شهرستان‌ها مواجه است.

*حضور 600 عالم در هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی

وی یکی از اقدامات انجام شده با همکاری هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی را حضور 600 عالم در هیئت‌های مذهبی این استان طی ایام دهه محرم عنوان کرد.

مهرآبادی تصریح کرد: این مبلغان طی این ایام ضمن حضور در برنامه های عزاداری در زمینه فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) اقدام به سخنرانی و تبیین این قیام می‌کنند.

وی بر استفاده هر چه بیشتر عموم مردم از منبر این مبلغان دینی در سطح خراسان شمالی تاکید کرد.

* تجمع مردم عزادار خراسان شمالی آیین‌های نماز جمعه

مهرآبادی یکی از برنامه‌های محوری امسال را همزمان با یازدهم محرم تجمع مردم عزادار خراسان شمالی در آیین های نماز جمعه برشمرد.

وی افزود: در این مراسم ضمن عزاداری و استماع سخنان ائمه جمعه از سوی عزاداران، این آیین در شبکه سراسری و استانی پخش خواهد شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی از تمامی هیئت‌های مذهبی استان خواست تا به صورت متمرکز در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام/63002/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول