اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاون فرماندار جلفا تشریح کرد

توضیحاتی درباره خبر تیراندازی به مینی‌بوس دانش‌آموزان در جلفا‌

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جلفا گفت: حادثه یاد شده یک تیراندازی غیرعمدی حدود 4 روز پیش بوده که یک گلوله شلیک شده از یک تفنگ شکاری به صورت تصادفی با سقف مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در فاصله 20 کیلومتری از نقطه صفر مرزی اصابت کرد.

توضیحاتی درباره خبر تیراندازی به مینی‌بوس دانش‌آموزان در جلفا‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان جلفا،علی ابدالی اظهار کرد: روز گذشته در محافل رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی مجازی خبری با عنوان "تیراندازی به خودروی حامل دانش آموزان در جلفا" به نقل از یکی از خبرگزاری‌ها ‌منتشر شد و گزارش شده بود که به مینی‌بوس حامل دانش آموزان بسیجی که برای برگزاری مسابقه ورزشی عازم شهرستان جلفا بودند، در منطقه دره‌دیز (ورودی شهرستان جلفا) تیراندازی شده است که در این حادثه به هیچ یک از سرنشینان آسیبی نرسیده است؛ خبری که مربوط به پنج‌شنبه هفته گذشته بوده اما دیروز منتشر شد.

 گذشته از اینکه چرا خبر مربوط به 4 روز قبل، دیروز منتشر می‌شود، نحوه انتشار این خبر و ارتباط دادن آن با حادثه تیراندازی هفته گذشته در مرز پلدشت آذربایجان غربی که به یک تراکتور در خاک جمهوری آذربایجان به طرز مشکوک شلیک شده بود به شدت مورد انتقاد مسئولان محلی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش منطقه دره دیز به دلیل وجود مراتع و ارتفاعات بلند صخره ای از دیرباز زیستگاه حیات وحش بوده و یک منطقه شکارگاه به حساب می‌آید و همواره مورد طمع شکارچیان متخلف و غیرمجاز بوده است که هر از گاهی مبادرت به شکار در این منطقه می‌کنند.

اما با این حساب برخی از رسانه‌های داخلی بدون تحقیق و جمع آوری اطلاعات از مقامات و مسئولان ذیربط و بررسی جزئیات حادثه خواسته یا نخواسته فضایی را به وجود آوردند که مورد بهره‌برداری رسانه‌ها و شبکه های ماهواره‌ای وابسته به محافل ضد انقلاب و اپوزیسیون قرار گرفت و این حادثه هدفمند و با اهداف سیاسی و امنیتی به شکل گسترده‌ای بازتاب یافت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جلفا با انتقاد شدید از ناامن جلوه دادن این منطقه از میهن اسلامی از سوی محافل مختلف گفت: حادثه یاد شده یک تیراندازی غیرعمدی حدود 4 روز پیش بوده که یک گلوله شلیک شده از یک تفنگ شکاری به صورت تصادفی با سقف مینی بوس حامل دانش آموزان در فاصله 20 کیلومتری از نقطه صفر مرزی اصابت کرد.

علی ابدالی با تأکید بر اینکه دلیل و نحوه انتشار این خبر آن هم با تأخیر 4 روزه و ارتباط دادن موضوع با حوادث پلدشت به شدت از سوی مقامات مسئول پیگیری خواهد شد افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان، مشخص شد این گلوله به صورت اتفاقی و غیرعمدی شلیک شده و می‌تواند از یک اسلحه برنو متعلق به یک شکارچی متخلف باشد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت کامل در منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا حاکم بوده و این خطه از امن‌ترین مرزهای جمهوری اسلامی است گفت: حادثه یاد شده موضوعی تمام شده بود که معلوم نیست به چه دلیل با این لحن در رسانه‌ها منتشر شده است.

ابدالی بر لزوم همکاری رسانه‌های مختلف در ایجاد فضای امن روحی و روانی در جامعه تأکید کرد و گفت: حادثه اخیر پلدشت نیز با همکاری مقامات ایران و جمهوری آذربایجان حل و فصل شده و مرزهای دو کشور بازگشایی شده است.

مرز جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان در محدوده شهرستان جلفا جزو امن‌ترین مرزهای کشور محسوب می‌شود که سابقه چنین اقدامات ضد امنیتی در این شهرستان وجود ندارد‌.

انتهای پیام/60002/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول