اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

نهادهای امنیتی گزارش نهایی وقایع سراوان را ارائه کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در حادثه سراوان بخش‌ها و نهادهای بیشتری از جمله وزارت کشور و وزارت خارجه دخیل بودند که در این زمینه باید هر چه سریع‌تر گزارش‌های نهایی خود را به مجلس ارائه دهند.

نهادهای امنیتی گزارش نهایی وقایع سراوان را ارائه کنند

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در ارتباط با اتفاقات اخیر که در شهر مرزی سراوان صورت گرفت همه نهادهای ذی‌ربط از جمله نیروی انتظامی و وزارت کشور دخیل هستند که در این رابطه کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی برای شنیدن توضیحات و ارائه گزارش‌ها جلسه‌ای را با حضور این نهادها برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه برای پیگیری در خصوص اتفاقات اخیر سراوان یک هیئت از مجلس و کمیسیون امنیت ملی به منطقه اعزام شدند تا از نزدیک به بررسی موضوع بپردازند، ادامه داد: همچنین در خصوص ترور دادستان زابل نیز نماینده شهرستان زابل که خود عضو کمیسیون امنیت ملی بوده در حال پیگیری این ماجراست و تاکنون در این خصوص گزارش‌هایی را به ما ارائه داده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر وزارت کشور و نیروی انتظامی وزارت خارجه و وزارت اطلاعات نیز از جمله نهادهایی هستند که باید در این زمینه پاسخگو باشند، افزود: تاکنون در مورد اتفاقاتی که مربوط  به مرز سراوان و قتل دادستان زابل می‌شود گزارش نهایی به ما داده نشده است.

وی در ارتباط با قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: چه ریشه این رخدادها خارجی باشد چه داخلی نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت کشور و اطلاعات باید بلافاصله وارد عمل شده و پرونده این اتفاقات را به سرانجام برسانند.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه البته با دستگیری قاتل رحمت‌آبادی مشخص شد که این اقدام یک تسویه حساب شخصی بوده است، افزود: چندی پیش میرباقری عضو هیئت مدیره شهر جدید پرند نیز با چاقو به قتل رسید که این موضوع کار نهادهای امنیتی داخلی را حساس‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه با وجود اتفاقات اخیر در بخش‌های امنیت داخلی و خارجی چه سیاسی و چه شخصی همه نهادها دخیل هستند، گفت: در حادثه سراوان بخش‌ها و نهادهای بیشتری از جمله وزارت کشور و وزارت خارجه دخیل بودند که در این زمینه باید هر چه سریع‌تر گزارش‌های نهایی خود را به مجلس ارائه دهند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول