اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان مقام نخست تکثیر بچه ماهی را در کشور دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان مقام نخست تکثیر بچه ماهی را در کشور دارد.

لرستان مقام نخست تکثیر بچه ماهی را در کشور دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری‌مقدم ظهر امروز در جلسه اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی لرستان و رایزن بازرگانی ایران در هند به شرایط اقلیمی لرستان اشاره کرد و اظهار کرد: چهارفصل بودن لرستان این امکان را فراهم نموده که زیست‌گاه گونه‌های متنوع گیاهی باشد، به طوری که تا امروز 25 گونه‌ گیاهان دارویی مختلف در استان شناسایی و به ثبت رسیده است که می‌تواند توانمندی خوبی در حوزه‌ صادرات گیاهان دارویی باشد.

طاهری‌مقدم با اشاره به اینکه در استان 800 هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد، ادامه داد: در کنار این حجم، 2 میلیون هکتار جنگل و مرتع با ویژگی خاص وجود دارد که گونه‌‌های خاص و منحصر به فردی در آن رشد و نمو می‌یابند.

وی بیان داشت: وجود 2500 کیلومتر رودخانه‌ دائمی شرایط مناسبی را در زمینه‌ شیلات به وجود آورده که همین امر باعث شده استان لرستان در بین استان‌های غیرساحلی در زمینه‌ تولید ماهی مقام دوم کشور را به خودش اختصاص دهد.

طاهری‌مقدم تصریح کرد: در زمینه‌ تکثیر و پرورش بچه‌ماهی هم در حال حاضر با 132 میلیون قطعه مقام اول کشور را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حوزه‌ کشاورزی هم در زمینه‌ تولید حبوبات با تولید 175 هزار تن در سال، رتبه‌ اول کشور را به خودمان اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان لرستان در حوزه‌ کشاورزی و دامپروری، اضافه کرد: انجیر سیاه آبی که منحصر به فرد است و 25 روز پیش از همه‌ ارقام مشابه به بازار عرضه می‌شود، یکی دیگر از توانمندی‌های حوزه‌ کشاورزی است که سرمایه‌گذاری در زمینه‌ بسته‌بندی و فرآوری آن می‌تواند آینده‌ مطمئنی را تضمین کند که قابل توسعه است.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول