اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

اهتزاز پرچم لبیک یا حسین در میدان بزرگمهر اصفهان

بزرگترین پرچم جهان اسلام با عبارت لبیک یا حسین پیش از ظهر امروز در میدان بزرگمهر اصفهان به اهتزاز درآمد.

اهتزاز پرچم لبیک یا حسین در میدان بزرگمهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز تجمع بزرگ لبیک یا حسین در گلستان شهدای اصفهان با قرائت قرآن و زیارت عاشورا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم و خانواده‎های شهدا صورت گرفت، نوحه‌سرایی و مداحی به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایشان انجام شد و جمع حاضر در جلسه پس از غبار‌روبی مزار شهیدان بزرگترین پرچم متبرکه کربلای حسینی را به همراه احترام نظامی و گروه‎های موزیک ارتش جمهوری اسلامی تا میدان بزرگمهر بدرقه کردند.

لبیک یا حسین شعاری بود که مردم به دنبال این کاروان سر می‎دادند و از مولای سوم خویش برای شفاعت روز قیامت خود مدد می‎گرفتند.

این پرچم 150 متری سپس با ادای احترام به دور میدان بزرگمهر چرخیده شد و سپس بر ستونی که این ستون به طول 40 متر در میدان بزرگمهر است، برافراشته شد.

این پرچم دارای دو طرف است که در یک طرف خود به نام اباعبدالله حسین (ع) و طرف دیگر به نام حضرت عباس (ع) مزین شده است که پرچم امام حسین(ع) به رنگ سبز و با عبارت لبیک یا حسین  و پرچم حضرت عباس(ع) به رنگ قرمز است.

این پرچم پیش از اهتزاز در میدان بزرگمهر اصفهان در حرم امام حسین(ع) در کربلا، حرم امام علی(ع) در نجف، حرمین کاظمین و سامرا و حرم امام رضا(ع) تبرک شده است.

به گزارش فارس، این روزها نه‌تنها اصفهان بلکه تمام این ملت اسلامی عزادار امام حسین(ع) می‎شوند و به شیوه‎ها و رسوم خود آیین‎های محرم را اجرا می‎کنند. در کوچه‌های تاریک و بازارچه‌های تنگ، بیرق سیاه آویخته‌اند به کودکانشان سیاه می‌پوشانند، پیشانی‌شان را با سربند یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) تبرک می‌کنند.

حالا این پرچم سرخ یاد حسین(ع) است که لحظه‌ای از اهتزاز نمی‌افتد هر کس به قدر تشنگی‌اش حسین (ع) را می‌طلبد و به اندازه طلب و خواستنش، از خود می‌گذرد و حیات خویش را فدای او می‌کند، و حسین (ع) سرسلسله تشنگان عالم به عطش کسانی پاسخ می‌گوید که او را بیشتر از جان خود دوست دارند.

انتهای پیام/63019/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول