اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی حوزه علمیه زهرای مرضیه(س) خبر داد

جلوگیری از رخنه بدعت در سفره‎های نذورات

معاون فرهنگی حوزه علمیه زهرای مرضیه(س) گفت: بدعت علاوه بر رخنه در کیفیت عزاداری‎ها بر سفره‎های نذورات محافل زنانه وارد شده است.

جلوگیری از رخنه بدعت در سفره‎های نذورات

الهه داشدار امروز  در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: یکی از فعالیت‎های مهمی که ویژه‎ ماه محرم در حوزه علمیه زهرای مرضیه برگزار می‎شود، پاسخ‌گویی به سوالات مختلف مردم در شیوه‎های برگزاری عزاداری‎ها است.

وی افزود: با آغاز ماه محرم کارشناسانی جهت پاسخ‌گویی به ابهامات عزاداران در نظر گرفته شده است که این امر در جهت شناسایی و سرکوب کردن بدعت‎ها بسیار موثر واقع شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه زهرای مرضیه(س) گفت: همچنین این مرکز اقداماتی را برای اعزام مبلغ به مراکز مختلف فرهنگی و مذهبی، تکایا، محافل عمومی و مدارس در نظر گرفته است که تاکنون 10 مبلغ اعزام شده‎اند.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیداتی که مراجع در مورد شناسایی و رفع بدعت‎های موجود در عزاداری‎ها داشتند، این کارشناسان مطالعاتی را انجام داده و با آگاهی کامل در محافل عمومی حضور می‎یابند و به شبهات پاسخ می‎دهند.

داشدار در مورد بدعت‎هایی که در میان محافل عزاداری بانوان باب شده است گفت: برخی بانوان معتقد هستند که سفره‎هایی که برای ادا کردن نذورات خود پهن می‎کنند، باید به نام شخص خاص نامگذاری شود و با شیوه خاص آن حضرت برگزار شود، به عنوان مثال سفره حضرت رقیه (س) باید کاملاً سبز باشد.

وی ادامه داد: همه وسایل و حتی غذاهایی که در این سفره قرار می‎گیرد نیز باید سبز باشد، که این امر نوعی بدعت محسوب می‎شود که در میان بانوان رواج یافته است.

این کارشناس مذهبی گفت: همچنین برخی معتقدند در روز شهادت حضرت علی اصغر (ع) نباید کارهای مربوط به کودکان از جمله از شیر گرفتن انجام شود، این امر نیز نوعی بدعت است.

انتهای پیام/63019/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول