اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شهرداری 74 ساله کاشمر در انتظار انتخاب چهل و چهارمین شهردار

شهرداری کاشمر با قدمت 74 سال این روزها در انتظار تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر برای انتخاب چهل و چهارمین شهردار است.

شهرداری 74 ساله کاشمر در انتظار انتخاب چهل و چهارمین شهردار

به گزارش خبرنگار فارس از کاشمر، شهرداری کاشمر از سال 1318 تاسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون نیز افراد زیادی با عنوان شهردار و یا سرپرست در این نهاد خدماتی فعالیت کرده‌اند.

تا قبل از شروع فعالیت شوراهای اسلامی شهر کاشمر در مدت 60 سال تعداد 37 نفر بر صندلی شهرداری کاشمر تکیه زدند؛ اما بعد از آغاز فعالیت شوراهای اسلامی از سال 1378، اعضای منتخب در نخستین دوره فعالیت خود شهردار فعلی آن زمان را ابقا کردند و سیدحسین حسینی یزدی تا پایان فعالیت چهار ساله شورا در سمت شهردار کاشمر به کار خود ادامه داد.

در سال 1382 و با برگزاری دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، مردم کاشمر علاوه بر سه عضو از دوره اول از میان کاندیداها چهار فرد جدید را برای چهار ساله دوم فعالیت شورای شهر کاشمر انتخاب کردند.

با آغاز فعالیت شوراهای دوم در سال 1383، اعضای شورا به فعالیت حدود 7 ساله شهردار پایان دادند و یکی از کارکنان شهرداری را جهت انجام امور به عنوان سرپرست انتخاب کردند. اعضای شورای شهر بعد از حدود پنج ماه یکی از همکاران خود را به عنوان شهردار انتخاب کردند.

سیدعلی سیادتی کمتر از یک سال در منصب شهرداری کاشمر دوام آورد و با استیضاح وی، مجددا امور شهرداری توسط سرپرستی انجام شد و منتخبین مردم در کمتر از یک ماه علی اصغر مرادزاده را به سمت شهرداری کاشمر انتخاب کردند که تا پایان عمر شوراهای دوره دوم در سمت خود باقی ماند.

با آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر در دوره سوم، اعضای منتخب مردم محمدرضا خباززاده را به عنوان چهل و دومین شهردار کاشمر انتخاب کردند اما وی بعد از 848 روز مسئولیت، از سمت خود استعفا داد و اعضای شورای شهر نیز با موافقت استعفای وی بعد از دو ماه علی اسماعیل‌پور را به عنوان شهردار جدید کاشمر انتخاب کردند و اسماعیل‌پور از آذرماه 88 تاکنون در تصدی شهردار کاشمر فعالیت می‌کند.

با برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر کاشمر در خردادماه 92 و راه یافتن منتخبین مردم با برگزاری مراسم تحلیف در شهریورماه جاری در ویلای خرمشهر، بحث تغییر و تعیین تکلیف مدیریت شهری در دستور کار شوراهای جدید قرار گرفت.

شورای شهر کاشمر در دوره چهارم نیز پنج جلسه اول این شورا را برای تعیین تکلیف شهردار به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار کرد و به نتیجه‌ای هم نرسید.

بعد از آن نیز با توجه به تشرف دو تن از اعضای شورا به حج بحث انتخاب شهردار به تعویق افتاد و در جلسه هفته گذشته نیز با برگشت دو عضو از مکه مکرمه مجدداً بحث تعیین تکلیف شهردار در دستور کار شوراها قرار گرفت و در جلسه اخیر این شورا که به صورت غیرعلنی برگزار شد منتخبین مردم به نتیجه‌ای دست نیافتند.

قرار است در جلسه‌ای که عصر امروز و آن هم به صورت غیر علنی و با بدون حضور اصحاب رسانه در ویلای خرمشهر برگزار می‌شود 9 عضو شورای شهر از بین دو گزینه مطرح، یک نفر را به عنوان چهل و چهارمین شهردار کاشمر انتخاب کنند.

گزارش‌ها حاکی است اعضای شورا نیز بر سر انتخاب چهل و چهارمین شهردار اختلاف نظرهای زیادی دارند چراکه برخی از اعضا معتقد هستند شهردار فعلی ابقا شود و عده‌ای نیز سعی دارند با جلب نظر سایر اعضا فرد جدیدی را برای منصب شهرداری کاشمر انتخاب کنند.

انتهای پیام/2202/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول