اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان مطرح کرد

آمادگی همه‌جانبه مرزداران برای برخورد با معاندان، متجاوزان و قاچاقچیان مرزی

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از آمادگی همه جانبه مرزداران این استان برای برخورد با معاندان، متجاوزان و قاچاقچیان مرزی خبر داد.

آمادگی همه‌جانبه مرزداران برای برخورد با معاندان، متجاوزان و قاچاقچیان مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسن اسداللهی که برای بررسی وضعیت مرزهای خشکی میانی و جنوبی استان در حوزه استحفاظی هنگ‌های مرزی میرجاوه و سراوان، از یگان‌ها و پاسگاه‌های مرزی بازدید کرده بود، از آمادگی همه جانبه مرزداران برای برخورد با معاندان، متجاوزان و قاچاقچیان مرزی خبر داد و گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی و همچنین وجود روحیه ایثار و از خودگذشتگی در میان مرزداران سیستان و بلوچستان، امروز دشمن بیش از گذشته حس یأس و حقارت را تجربه می‌کند.

وی با اشاره به تحرکات اخیر عناصر معاند نظام در به شهادت رساندن تعدادی از مرزداران هنگ مرزی سراوان افزود: برنامه‌های کنترلی مؤثر مرزبانی و همچنین وجود روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین مرزداران استان، موجب شده تا امروز که دشمن خود را ناتوان‌تر از گذشته می‌بیند با ناجوانمردی دست به انجام اقدامات تروریستی برعلیه نیروهای مرزبانی بزند.

اسداللهی خواب متجاوزان و معاندان برای ایجاد ناامنی و تفرقه قومی - مذهبی در استان را تعبیر نشدنی دانست و خاطرنشان کرد: انجام اینگونه حرکات تحت هر شرایط، با هر نام، توسط هر گروه و حمایت هر دولت یا فرقه‌، نه تنها موجب بروز شکاف قومی - مذهبی در بین مردم فهیم استان و سایر هموطنانمان نمی‌شود بلکه سطح انزجار و تنفر آنها را از عاملان و مسببان آن افزایش می‌دهد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان نقش امروز مرزنشینان استان در خنثی کردن اهداف و توطئه‌های دشمن را مؤثرتر از سال‌های گذشته دانست و گفت: سرخوردگی و ناکامی دولت‌های استکباری برای براندازی، ایجاد ناامنی و تلاش برای ایجاد تفرقه میان اقوام و مذاهب مختلف موجب شده تا آنها از هیچ اقدامی برای ضربه‌ زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران دست نکشند که البته در سیستان و بلوچستان، نقش مرزنشینان مخصوصاً علماء و ریش‌سفیدان در خنثی کردن توطئه دشمن و آگاهی‌بخشی به مردم برای همکاری با مرزداران بیش از گذشته تأثیرگذار است.

این مسئول یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مرزبانی را تلاش برای شکوفایی و رونق اقتصادی مناطق مرزی و همچنین ارتقاء سطح معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: مرزبانی استان با هدف کمک به وضعیت معیشت مرزنشینان، با تمام امکانات آماده همکاری با سایر دستگاه‌های متولی و مشارکت در بسترسازی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و کمک به افزایش سطح فعالیت بازارچه‌های مرزی و راه‌اندازی و تقویت بنیه مراکز مبادله قانونی سوخت ماست.

لازم به ذکر است بازدید از یگان‌ها و نوار مرزی حوزه هنگ‌های مرزی میرجاوه و سراوان، بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی، میزان آمادگی نیروها، آماده‌بکاری سلاح‌های نیمه سنگین، ارزیابی سطح آموزش کارکنان پایور و وظیفه، رسیدگی به مشکلات مرزداران و ابلاغ تدابیر و دستورات لازم از برنامه‌های بازدید فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از مرزهای میانی و جنوبی استان بود.

انتهای پیام/75005/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول