اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انگلیس افغانستان را تهدید به قطع همکاری‌های نظامی کرد

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد اگر دولت افغانستان با ادامه حضور نظامیان ناتو در این کشور مخالفت کند، انگلیس به تعهدات نظامی خود در قبال این کشور پای‌بند نخواهد بود.

انگلیس افغانستان را تهدید به قطع همکاری‌های نظامی کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، تلویزیون لمر به نقل «فیلیپ هاموند» گزارش داد که امکان دارد لندن به تعهد نظامی خود در قبال افغانستان پایان دهد.

وزیر دفاع انگلیس ضمن تهدید به قطع همکاری‌های نظامی خود با افغانستان، بیان داشت که دولت افغانستان برای جلوگیری از این تصمیم، باید با کشورهای عضو ناتو در خصوص ادامه حضور نظامی آنان در افغانستان، قرارداد امنیتی امضا کند.

این مقام نظامی انگلیس به موضوع مصونیت قضایی نظامیان ناتو نیز اشاره کرد و گفت: دولت افغانستان باید بداند که نظامیان متخلف ناتو بر اساس قوانین کشورهای خود محاکمه خواهند شد نه قوانین افغانستان.

در همین حال برخی کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که اظهارات هاموند ارتباط مستقیم با مذاکرات امنیتی کابل- واشنگتن و برگزاری لویه جرگه مشورتی دارد.

به گفته آنان، انگلیس که یکی از متحدان کلیدی آمریکا در افغانستان است، به شدت تلاش می‌کند که دولت افغانستان را وادار به پذیرش خواسته‌های آمریکا کند.

قرار است لویه جرگه مشورتی افغانستان به منظور بررسی پیمان امنیتی کابل-واشنگتن و اعطای مصونیت قضایی به نظامیان ناتو، 30 آبان ماه در کابل برگزار شود.

موضوع اعطای مصونیت نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان، یکی از موارد چالش‌برانگیز در مذاکرات امنیتی کابل- واشنگتن است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول