اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر مطرح کرد

رایزنی و بررسی گزینه‌های شهرداری کاشمر در برخی جلسات خانگی

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با بیان اینکه افراد توانمند و با استعداد زیادی در شهر داریم، گفت: برخی اعضا در جلسات خانگی درباره مدیریت شهری تصمیم‌گیری می‌کنند و آن را به جلسات شورا می‌آورند.

رایزنی و بررسی گزینه‌های شهرداری کاشمر در برخی جلسات خانگی

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: فردی که قرار است تصدی شهرداری کاشمر را بر عهده بگیرد باید الزاماً در شأن مردم دارالمومنین این شهر باشد.

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه‌ای که به منظور انتخاب شهردار در شورای اسلامی شهر برگزار شده، گزینه‌های مطرح برای این پست به دو نفر رسیده است، یادآور شد: یکی از این گزینه‌ها شهردار فعلی بوده و فرد دیگر از یکی از شهرستان‌های کوچک استان است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با انتقاد از تصمیم عجولانه شورای شهر مبنی بر تغییر شهردار گفت: براساس قانون اعضای شورای اسلامی می‌توانند فردی را به عنوان سرپرست شهرداری تعیین کنند و در مدت زمان سه ماه قانونی با تحقیق و رایزنی فردی توانمند و با استعداد در حوزه شهری را برای این منصب انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر محلی برای انجام امور سیاسی نیست و اعضای آن باید فارغ از هر گونه جناح و گروه با تصمیم‌گیری کارشناسانه زمینه خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان را فراهم کنند، ادامه داد: ظاهراً شورای اسلامی شهر کاشمر در این دوره گرفتار مسائل سیاسی شده است‌.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با تاکید بر اینکه شتابزدگی در انتخاب شهردار یک حرکت عجولانه است که در نهایت به یکسری مشکلات منجر می‌شود، یادآور شد: پیشنهاد دادم اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص شناسایی و تحقیق از افراد توانمند که از عهده این سمت بر می‌آیند اقدام کنند تا دچار پشیمانی در انتخاب نشویم.

وی با بیان اینکه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر 12 نفر معرفی شدند که از این تعداد هفت نفر با ارائه برنامه به شورا موافقت کردند، خاطرنشان کرد: افراد با حضور در جلسه غیرعلنی شورای شهر برنامه‌های خود را ارائه کردند و در جلسه اخیر نیز گزینه‌ها به دو نفر کاهش یافت و قرار است در جلسه آتی شورا از بین دو گزینه یکی را به عنوان شهردار انتخاب کنیم.

خزاعی با اشاره به اینکه شهردار تنها اجراکننده سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که شورای شهر تصویب می‌کند، تصریح کرد: شهردار به عنوان عضو دهم شورای شهر بوده و دریافت برنامه از سوی افراد متقاضی سمت شهرداری کاری بیهوده است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به اینکه انتخاب شهردار باید با آسیب‌شناسی شهرداران سابق و توجه به ظرفیت، استعداد و مدیریت آن در حوزه خدمات شهری باشد، اضافه کرد: برخی از اعضا با برگزاری نشست‌ها و جلسات خانگی شهردار را تعیین می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا جلسات غیر‌علنی شورای شهر کاشمر در دوره چهارم در همین ابتدای فعالیت زیاد شده است، گفت: به عنوان یکی از اعضای شورای شهر کاشمر نسبت به این موضوع انتقاد دارم و معتقدم خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در جلسات شورا حضور داشته باشند و مسائل مطرح شده را منتقل کنند.

خزاعی همچنین با انتقاد از اینکه برخی از اعضا در جلسات خانگی درباره مدیریت شهری تصمیم‌گیری کرده و آن را به جلسات شورا می‌آورند، خاطرنشان کرد: اگر چنین موضوعاتی همچنان ادامه یابد به عنوان یک روحانی و نماینده مردم در شورای شهر در محافل عمومی و مساجد حقایق را برای مردم بیان می‌کنم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول