اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

15 اثر صنایع دستی آذربایجان غربی نشان ملی صنایع دستی گرفتند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 15 اثر صنایع دستی آذربایجان غربی نشان ملی صنایع دستی اخذ کردند.

15 اثر صنایع دستی آذربایجان غربی نشان ملی صنایع دستی گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جعفر ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مراسم داوری و اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که از 12 تا 14 آبان ماه امسال در کرمانشاه برگزار شد، 20 اثر هنرمندان آذربایجان غربی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از این 20 اثر تعداد 15 اثر از آثار صنایع دستی آذربایجان غربی موفق به اخذ نشان ملی صنایع دستی شدند.

ذوالفقاری به کیفیت محصولات ارائه شده اشاره و عنوان کرد: محصولات ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای خلاقیت و ابتکار در طراحی و تولید بوده و بیانگر هویت فرهنگی بومی هستند.

وی آثار ارائه شده را در رشته های منبت و معرق چوب، چرم، سراجی سنتی، نقش‌اندازی ضربی روی چرم، چاروق دوزی، زیور آلات سنتی و سرمه دوزی عنوان کرد.

ذوالفقاری به اهمیت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در آذربایجان غربی تاکید کرد و اذعان داشت: صنایع دستی از فرصت‌های بی‌بدیل در صدور صادرات غیرنفتی در آذربایجان غربی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: نیاز است با برگزاری این نمایشگاه‌ها یک نمایشگاه دائمی در آذربایجان غربی شکل ‌گیرد و دست‌آوردهای صنایع دستی در چهار گوشه آذربایجان غربی عرضه ‌شود.

انتهای پیام/61005 /ل20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول