اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:

دشمن برای تمام سنین در جامعه ایرانی برنامه‎ریزی کرده است

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: امروز دشمن برای تمام سنین در جامعه ایرانی برنامه‎ریزی دقیقی انجام داده و جوانان در خطر بیشتری هستند.

دشمن برای تمام سنین در جامعه ایرانی برنامه‎ریزی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد مهدیشهر، نخستین جلسه کارگروه کارشناسی، مشورتی و مدیریتی ستاد اقامه نماز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان، کارشناسان ستاد اقامه نماز، مدیران و نمایندگان دستگاه‎های اجرایی شهرستان مهدیشهر در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، مدیران و مسئولان ستاد اقامه نماز سازمان‎ها و ارگان‎های دولتی و غیردولتی شهرستان مهدیشهر در خصوص ترویج فرهنگ اقامه نماز، چالش‎ها و ارائه راهکار به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر در این نشست ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با اشاره به نماز آخر سیدالشهدا (ع)، فریضه نماز را جهاد با شیطان و غلبه بر هوای نفس عنوان کرد.

عبدالله جعفری با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز به خصوص در تربیت نسل جوان اظهار داشت: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است با همکاری تمامی مسئولان ستاد اقامه نماز سازمان‎ها و ارگان‎ها با توجه به اقلیم فرهنگی موجود در استان‎ها و شهرستان‎ها، شیوه‎نامه تشکیل کارگروه‎های کارشناسی و مشورتی ستاد اقامه نماز را با هدف تحقق طرح جامع توسعه فرهنگ اقامه نماز مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و تنظیم کند.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد مهدیشهر نیز با هدف ایجاد حلقه ارتباطی بین دستگاه‎های اجرایی شهرستان به تشریح کامل دستورالعمل‎ها و نحوه چگونگی تشکیل کارگروه‎های کارشناسی و مشورتی ستاد اقامه نماز کشور در دانشگاه‎ها و نحوه جایگزینی آن به جای کمیته‎های سه‎گانه توسعه و تجهیز، تبلیغ و ترویج و آموزش و پژوهش پرداخت.

حجت‎الاسلام محسن فاطمی‎نیا، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان هم ضمن تسلیت ماه محرم‎الحرام از تمام دست‎اندرکاران ستاد اقامه نماز به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای چنین برنامه‎هایی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه در قرآن 69 بار به امر نماز تأکید شده که نشان از اهمیت موضوع اقامه نماز است، از متولیان این امر خواست با ارائه راهکار جهت رفع موانع پیش‎روی ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تلاش کنند.

فاطمی‎نیا در ادامه سخنان خود به برنامه‎ریزی‎های دشمن به مبانی اعتقادی و مذهبی مسلمانان در قالب تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تغییر سبک زندگی اشاره کرد و توضیحات جامعی در خصوص موارد ذکر شده ارائه داد.

وی بیان کرد: امروزه دشمن برای تمامی سنین برنامه‎ریزی دقیقی انجام داده و جوانان ما در خطر بیشتری هستند؛ به‎ گونه‎ای که در جنگ سخت تعداد تلفات مشخص و برای ما مقدس بود ولی متأسفانه در جنگ نرم تعداد تلفات نامشخص و نامقدس هستند.

این مسئول افزود: مسئولان وظیفه دارند در مرحله اول اعتقادات جوان‎ها را با به‏کارگیری امکانات و ظرفیت‎های جامعه به ویژه دستگاه‎های اجرایی کشور تثبیت کنند و با هماهنگی و ارتباط مؤثر بین ستاد اقامه نماز و دستگاه‎های اجرایی در ارتقای سطح کارآیی برنامه‎های ترویج و توسعه فرهنگ نماز گام مؤثری بردارند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول